jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

karnival sukan adib


Sabtu lepas adib ada karnival sukan Prasekolah... pkul 8.30mlm dh msuk tido takut tk bangun katanya.. cikgu suh tggu kat sekolah kul 7.15pagi.. serabut kepala adib.. belum kul tujuh dh ajak aku g.. sekejap2 tanya dah kul 7.15 ker ma.. maka awal2 lagi aku dh bertolak..sekolah ngan rumah hanya amik masa 5min.. aku org kedua sampai..yg pertama dh ada budak sensorang nunggu kt pagar..

yg aku takleh terima bas dh lama sampai..punyala nunggu sorang parent ni terkial-kial kul 7.45 baru terhegeh-hegeh htr anak..aku mmg takleh ngan org yg tk tepapti masa.. be fair la kan..kesian la kt yg lama menunggu..jgn la ikut suka hati awak jer nk sampai kul bapa...

tp yg aku takleh terima adalah...budak yg 1st sampai tadi tak tersenarai dlm mereka2 yg terlibat ngan sukan ni.. cikgu tanya kenapa dtg? yela..budak pra kannn.. dia punya excited nk g sukan... tk dpt surat pon dia suh mak dia htr... mungkin dia dengar cikgu ckp suh dtg..tu yg dia dtg..aku mmg kalo bab bebudak aku cukupp sensitip..aku takleh tgk muka hampa dia, cikgu suh dia balik..aku paham sbb tanpa surat kebenaran mmg takleh bawk budak tu..pepehal..mmg menjawabla cikgu.. sib baik ada jiran kt rumah yg ada kt situ tuk htr dia balik..mmg aku tgk dia hampa..sbb dia mmg excited giler beratur nk naik bas.. aku citer ni pon rasa sayuuuuu jer hati aku nih.... sbb tu aku jrang marah anak aku rasa..sbb aku cepat sensitip... panjang nyer citer....

oklah berbalik pasal sukan... adib yg tak pernah naik bas sungguh teruja sekali..aku rasa dia pernah naik sekali dulu kotttt..tu pun dh lama.... aku tk tau sekolah kt mana.. so aku polow jer bas tu..dekat jer pun... dlm 15 min dh sampai..

kat dlm bas cikgu dh bagi air milo ngan roti..
ni baru sampai sk bunut rendang.. yang baju pink tu cikgu batrisyia humaira bt azizul raes...


aku yg tk berapa larat ni jenoh la nunggu acara lari dan baling pundi kacang.. adib masuk acara tu.. tp mengenangkan nk jugek tgk adib aku gagahkan badanku tuk tunggu sampai tgh.hari..lepas rehat woooo baru acara dia..yong siap tido lagi....

ni adib tgh rehat mkn nasi minyak.. aku tanya dh basuh tgn lom? dia kata sumer org tak basuh ma...aduh laaaaa................ mana cikgu ni..tk suh basuh tgn dulu ker?????? aku dtg nk bagi air tgk dia dh start mkn...

lepas rehat, berpanas la kami di tgh padang tgk adibnyer acara... steady dib.. hari2 adib belatih baling pundi kacang kt rumah.. ni masa saringan ..sekolah dia dpt masuk final..



ni lak masa final... diorg dpt tempat keempat rasanya..aku tk tggu dah.. badan dh betul2 tk larat.. aku ckp ngan adib aku amik kt sekolah nnti, sbb dia nk naik bas... adib bawak balik saguhati jer... oklah tu dib.. yg penting semangat bersukan tu.. lumba lari masa kt sekolah dulu adib dpt no dua... tp aku tk tgk.. cikgu tak bagi surat pon ckp ada sukan..nk harapkan bebudak ckp..mana la kan... tup2 cikgu tanya nape tk dtg tgk adib sukan..tekejut papa..mana tau...sian adib lari takder org tgk..tu yg aku pegi gak kali ni....



tu jerla citer sukan adib... biarpun nampak acara tu apelah sgt kan... tp bagi bebudak perkara tu sgt besar bg diorg ... banyak mende dia belajar dlm setengah hari tu... semangat berkawan... kerjasama.. tolong menolong... bersungguh-sungguh.. pengalamn ke sekolah lain..pengalamn naik bas ngan kengkawan... dan memacam lagi.. dan ni sumer mmg sgt2 berharga bagi diorg... dan aku sebagai ibu yg bijaksana haruslah peka ngan sumer ni....hehehehe..bijaksanalah sangat kan.. mmg aku amik berat ttg sumer aktiviti anak aku walau sekecik mana sekali pon.. papa dia tk dpt nk tgk sbb ada game bola..dan team papa dpt tempat ketiga... ok lah tu.. bawak balik hamper..dan malam tu papa bawak anak2 g bbq YB belanja sumer team bola mkn2... aku?? dok terbongkang kang rumah penat sesangat seharian nunggu adib.... abissssss....

ada apa di jemuran...





ni pun citer last week... aku punggah sumer toys anak aku yg berbentuk lembut..eh ye ker?? adakah lembut itu berbentuk??? yg ala2 teady bears dan kengkawannyer gitu... utk dimandikan... satu mesin dulu..ada 2 mesin lagi menunggu..tu nnti aku basuh sok la... setelah dibasuh comei2 la balik menatang nih...

tgh2 aku snap gambau mereka2 dijemuran tetiba adik2 aku ngan mak datang dari kampung..alamak cepat la pulak..aku tk masak apa pun lagik ni..sib baik la mak ada bawak lauk sikit dari kg..aku tambah sesikit jer tuk lunch t.hari tu...



dan ikan sg yg mak bawak tu aku suh mak aku masak lomak cili api keesokannyer...hohohoho..bukan aku yg masak..aku bantai tido... badan x berapa larat lorrr... lagipon sajer nk manja2..hehehhe.. adib tanya aku cam bau ketam la ma.. rasa dia macam ketam tak?? aku suh dia rasa..kali pertama dia kata x rasa ketam pun..rasa ikan...kali kedua baru dia rasa ketam...hehehe..ada ker ikan leh rasa ketam...




ketupat sotong




salam dihari minggu...

penatnyer la hari ni.. operasi mengemas bilik aku yg dh tak macam bilik org.. bawah katil dh seinci habuk... dh macam stor permainan pon ada kt bwh katil tu.. aku siap kuak lentang lagi nk vacuun bawah katil... bayangkanlah dgn perotku yg dh memboyot ni..tegolek-golek aku nk memancing segala menda yg ada kt bawah tu... nampak mustahil...dh berbulan2 aku mikir nk vacuun..tp tak terlaksana.. kemampuanku terbatas... huhuhu..tp berjaya gak tadi..buat sikit2..pastu amik napas.... lepas..dn buat lagik..akhirnya adala rupa bilik org.... lemari pn aku dh update ..2 plastik itam besar aku kuarkn baju2 yg dh reject.. nk htr kemana tk taula....

hari ni mak dtg dari kg... sonok betul ayong... sbb baru 2 mggu lepas nek dtg.. dan hari ni dtg lagi..ada hal... mak bawa ikan sg.. durian sedap tak hengat.. banyak dh aku mkn.. en abg ckp..dh2 lah..kang tak bangun.. dh tuuuuu..mak bawak banyak tp anak aku tk mkn...en. abg pon tak berpa mkn... aku bedal sengsorang.....

pastu ada kuih kg lagi.... mkn tk hingat donia..pastu mlm aku takleh tido..angin naik sampai dada.. nanggung la sensoranag.. nk nangis pon ada.....huhuhuhu... soknyer terus aku mc..hahaha...

oklah aku nk citer bab ketupat sotong lak...aku tk pasti dh pernah buat lom n3 ttg ketupat sotong ni... tk kisah lah..ni yg terbaru..feberet anak2 aku... beli 10 hekor sotong pon tak cukup...


adib marah aku ckp dia kuat mkn sotong...




bahan2nya cukup simple..sotong sebesar lebih kurang 3 jari... beras pulut yg direndam dulu, santan, gula kerek dan sedikit garam...





pastu sumbat beras pulut dlm sotong..aku suh orang yg paling kuat mkn ketupat sotong kt rumah aku...


sotong yg dh siap disumbat..

tambah santan, gula kerek ngan sedikit garam..

dh siap terus mkn... mama dan mkn satu jerk..tu pon berebut tk cukup..soknyer papa beli lagi suh buat ketupat sotong sbb anak jantan dia mkn tk paus hati jerkkkk....



aku....






salam kengkawan..
lamanyer tk menulis.. kerja aku sekang agak bz..soo waktu nk mengulo tu kureng..cuma baru2 ni la aku dh kira berani nk mencelah layan fb ngan blog..

kalo nk citer perkembangan diri aku sekang mmg aku dh semakin kembang dan ayu gitu.. nnti aku upload gambo aku terkini... aku dh pegnen 32 minggu +++.. disebbkan berat aku dh melampaui batas...jadi aku dipaksa kau terpaksa lah minum air gula yg manis bangat dan kalo aku ingat2 kan rasanyer aku rasa nk termuntah.... minum air gula tu tuk cek kencing manis masa pegnen..

mmg aku betul2 o.weight.. harap2 nk sampai cukup bulan berat aku tak cecah 100kg...
mengandung kali ni mmg benar2 menuntut kesabaran yg tinggi serta semangat yg jitu untuk mencapai kecemerlangan dlm mengandung..(betol ker ayat aku nih)... serta kerjasama yg paling maksima dari kekasih hati...

mungkin sbb faktor umur aku agak kalah mengandung kali ni..dulu masa aku muda2 dan anak setahun sorang aku masih mampu uruskan rumah sendirian.. uruskan anak kecil..sedangkan perot dh memboyot..kalo setakat nk jalan keliling bando tu kacang jer...letih sikit2 jer...

masak aku tak pernah missed aku rasa.. badan mmg bertenaga... pastu anak lahir cam kembar la kan..sapa ada anak rapat tahu la kesibukkannyer.... tapi aku masih steady...
pepagi bangun mandikan dedua anak aku..siapkan bekal bagai.. hantar anak ke rumah pengasuh..sumer aku buat sendiri..balik kejer kejar lak amik anak..tempat lain2 tu..pastu mandikan anak..pastu masak..sesambil tu ada lak yg melalak..nk susu..nk berak..gegas lak buat susu..sambil sebelah tgn kaco gulai kt dapur..en hubby? g main bola..aku tak kisah..mmg dh minat dia yg sesangat..dan akku masa tu masih mampu lakukan sendirian....

tu belom masuk bab kemas rumah... rumah aku pon bukannya ada barang pon nk kemas beriakannn... tp tulah bezanyer mengandung dulu dan sekang...

sekang nk bangun pagi sakit2 badan... mlm takleh tido...sakit belakang yg teramat... nk kejutkan anak bangaun pagi pon tak larat..perut diserang gastrik yg teruk..lama gak aku ngidap... tp alhamdulillah sekang dh berkurangan..g klinik dah banyak kali..tk banyak yg membantu... doktor kata semakin besar kandungan semakin dia menolak perot aku..so aku semakin sakit...

jalan pon slow jer aku nih... yela..kenderaan terlebih muatan abg kt opis aku ni ckp..heheheh..aku yg bagi nama tu kt aku sendiri.. balik kejer aku mmg flat.. terus baring.. menahan sakit... mmg sgt2 mengahrapkan belas simpati dan ikhlas yg tersayang... alhamdulillah suami sgt2 memahami... balik jer kejer bergegas dia siapkan makan mlm..ala kadar je la..anak2 dia yg uruskan... kain baju dia gak yg uruskan..tak kisahlah rumah terabur dan selerak... aku mmg betol2 tak larat.. mmg kesian...kekadang aku paksa gak badan ni tuk sediakan makan tuk family..tp sekadar memasak dan dapur kubiarkan berterabur...sinki penuh dek pinggan mangkuk, periuk belanga..balik kejer sidia lah yg kemaskan dapur....nk buat camana..mama betul2 tk larat...

tp masuk 8 bulan...alhamdulillah sakit perut dh berkurangan.. cuma sakit badan dan letih tu masih ada..tp aku dh mampu memasak..mengemas dan uruskan anak2...suami mmg la dia uruskan diri dia sendirikannnn....hehehhe..kalo aku uruskan lain pulok jadinyer....kuang30x...

mende lagi nk citer ek...oooooo...pasal kejer baru aku..alhamdulillah...sumer ok..kawan2 besh...bos beso pon besh...dan aku masih lagi dlm proses belajar.... mmg seronok kerja ngan ramai org..kalo dulu staff paling ramai pon aku pernah keje 5 org..sekang beratus-ratus org...macam2 perangai....

ttg anak2 pulak alhamdulillah...sumer ok.. yong darjah satu..masa orientasi dia lah antara yg paling besar...dan dia sorang jerk yg nangis masa cikgu suh beratur nk g kelas....nk suh mama ikut gak...kelakar...dr PASTI sampai drjah satu perangai tak berubah..w.pon kelemahan dia kt situ tp cikgu nampak potensi sebagai ketua dlm diri dia...cikgu lantik yong jadi ketua kelas...bangga sungguh dia.....mama ngan papnyer pun bangga... peksa pun alhamdulillah... masa amik report card cikgu ckp kt suami yong mmg seorg pelajar yg cemerlang.... kami bersyukur sangat2....

adib pulak masuk pra kt sekolah yg sama... w.pun adib masih merangkak-rangkak membaca tp aku perhatikan dia lebih kreatif...dan yg menggagumkan aku..dia cepat menghafal..kalo kali pertama membaca kertas yg cikgu bekalkan hari2 dia agak merangkak..tp bila kali kedua dia terus laju membcanya..aku tau dia hafal.... dia boleh mewarna dgn cantik.... kuat bersukan... dan agak pengemas orangnyer.... alhamdulillah......





tu jela yg terkini ttg aku..aku tgh syiok layam citer marimarr ni..hehehehe........

akhirnyer....


Assalamualaikumm....

Lamanyer lah aku menyepi.... malas ada...mood berblog tak mari...
tp bebaru ni aku cam rindu nk berblog...tp terbantut sbb puas aku donlod gambau tak lepas2..
dgn nekad dan kesungguhan dan jati diri yg tinggi akhirnya aku berjaya jugak mengupload...
tu pun dari pagi tadi sampai t.hari aku study cemana dan kenapa takleh donlod.... rupenyer cuma setting problem..
ni intro jer....
nnti kalo aku rajin aku update....





Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates