jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

karnival sukan adib


Sabtu lepas adib ada karnival sukan Prasekolah... pkul 8.30mlm dh msuk tido takut tk bangun katanya.. cikgu suh tggu kat sekolah kul 7.15pagi.. serabut kepala adib.. belum kul tujuh dh ajak aku g.. sekejap2 tanya dah kul 7.15 ker ma.. maka awal2 lagi aku dh bertolak..sekolah ngan rumah hanya amik masa 5min.. aku org kedua sampai..yg pertama dh ada budak sensorang nunggu kt pagar..

yg aku takleh terima bas dh lama sampai..punyala nunggu sorang parent ni terkial-kial kul 7.45 baru terhegeh-hegeh htr anak..aku mmg takleh ngan org yg tk tepapti masa.. be fair la kan..kesian la kt yg lama menunggu..jgn la ikut suka hati awak jer nk sampai kul bapa...

tp yg aku takleh terima adalah...budak yg 1st sampai tadi tak tersenarai dlm mereka2 yg terlibat ngan sukan ni.. cikgu tanya kenapa dtg? yela..budak pra kannn.. dia punya excited nk g sukan... tk dpt surat pon dia suh mak dia htr... mungkin dia dengar cikgu ckp suh dtg..tu yg dia dtg..aku mmg kalo bab bebudak aku cukupp sensitip..aku takleh tgk muka hampa dia, cikgu suh dia balik..aku paham sbb tanpa surat kebenaran mmg takleh bawk budak tu..pepehal..mmg menjawabla cikgu.. sib baik ada jiran kt rumah yg ada kt situ tuk htr dia balik..mmg aku tgk dia hampa..sbb dia mmg excited giler beratur nk naik bas.. aku citer ni pon rasa sayuuuuu jer hati aku nih.... sbb tu aku jrang marah anak aku rasa..sbb aku cepat sensitip... panjang nyer citer....

oklah berbalik pasal sukan... adib yg tak pernah naik bas sungguh teruja sekali..aku rasa dia pernah naik sekali dulu kotttt..tu pun dh lama.... aku tk tau sekolah kt mana.. so aku polow jer bas tu..dekat jer pun... dlm 15 min dh sampai..

kat dlm bas cikgu dh bagi air milo ngan roti..
ni baru sampai sk bunut rendang.. yang baju pink tu cikgu batrisyia humaira bt azizul raes...


aku yg tk berapa larat ni jenoh la nunggu acara lari dan baling pundi kacang.. adib masuk acara tu.. tp mengenangkan nk jugek tgk adib aku gagahkan badanku tuk tunggu sampai tgh.hari..lepas rehat woooo baru acara dia..yong siap tido lagi....

ni adib tgh rehat mkn nasi minyak.. aku tanya dh basuh tgn lom? dia kata sumer org tak basuh ma...aduh laaaaa................ mana cikgu ni..tk suh basuh tgn dulu ker?????? aku dtg nk bagi air tgk dia dh start mkn...

lepas rehat, berpanas la kami di tgh padang tgk adibnyer acara... steady dib.. hari2 adib belatih baling pundi kacang kt rumah.. ni masa saringan ..sekolah dia dpt masuk final..



ni lak masa final... diorg dpt tempat keempat rasanya..aku tk tggu dah.. badan dh betul2 tk larat.. aku ckp ngan adib aku amik kt sekolah nnti, sbb dia nk naik bas... adib bawak balik saguhati jer... oklah tu dib.. yg penting semangat bersukan tu.. lumba lari masa kt sekolah dulu adib dpt no dua... tp aku tk tgk.. cikgu tak bagi surat pon ckp ada sukan..nk harapkan bebudak ckp..mana la kan... tup2 cikgu tanya nape tk dtg tgk adib sukan..tekejut papa..mana tau...sian adib lari takder org tgk..tu yg aku pegi gak kali ni....



tu jerla citer sukan adib... biarpun nampak acara tu apelah sgt kan... tp bagi bebudak perkara tu sgt besar bg diorg ... banyak mende dia belajar dlm setengah hari tu... semangat berkawan... kerjasama.. tolong menolong... bersungguh-sungguh.. pengalamn ke sekolah lain..pengalamn naik bas ngan kengkawan... dan memacam lagi.. dan ni sumer mmg sgt2 berharga bagi diorg... dan aku sebagai ibu yg bijaksana haruslah peka ngan sumer ni....hehehehe..bijaksanalah sangat kan.. mmg aku amik berat ttg sumer aktiviti anak aku walau sekecik mana sekali pon.. papa dia tk dpt nk tgk sbb ada game bola..dan team papa dpt tempat ketiga... ok lah tu.. bawak balik hamper..dan malam tu papa bawak anak2 g bbq YB belanja sumer team bola mkn2... aku?? dok terbongkang kang rumah penat sesangat seharian nunggu adib.... abissssss....

3 comments:

Eyna's said...

aku yg sebagai cikgu ni tumpang kesian ngan budak yg tak masuk acara tu....

Kat skolah aku... selemah mana pun budak tu...sekurang2nya kitorang akan sertakan dia dalam satu acara...janji dia merasa...

AzMask said...

kesian budak tu, punyalah bersemangat. Apasal cikgu tak buat dia sebagai pemain simpanan. Musti kuciwa punya...

Suka Adib bersukan... Adam pun suka jugak.

dalila said...

kalo sumer nk involve ramai sgt.. ada 50 org..karnival sukan antara prasekolah ni x sumer masuk wakili sekolah..tu yg cikgu pilih2..aku kalo teringat balik ekspresi muka budak tu mmg aku sedih..kalo akku jadi mak dia aku akan ajak dia g jenjalan ker..belanja menan ker..g mandi pantai ker..pada haritu la..tp musti x sama ngan naik bas reramai ngan kengkawan kannnn..melalut dh aku nih.. tp mmg menyebakkan jiwaku..sib baikla aku tk jadi cikgu...

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates