welcome


Friday, August 5, 2011

jadual Ramadhan..

mas ada jadual Ramadhan..aku pon ada gakkk.....hehehehe... nk gak tulih jadual aku..
aku agak malas nk update sekang ni..susah tul tenet ni..kejap boleh upload gambo..kejap xleh.. jadi mood tu kekadang hilang g itu sajerrr....

banyak gak gambau menu berbuka aku yg x seberapa aku ambik..tp camera tinggal kt rumah.. nk upload pon x tentu boleh..ikut mood line tenet ni..

bulan pose ni alhamdulillah sgt2... 4 hari pose ni aku sihat sesangat..xder gastrik. badan lak makin sihat w.pon perut aku dh semakin membesar dan memberat... sakit badan pon kurang.. berkat bulan ramadhan.. sebelum ramadhan aku dh risau takut tkleh nk siapkan mkn keluarga..bangun sahur aku tentu x larat nk masak bagai... tp alhamdulillah buat masa ni aku mmg sihat...

kt opis aku ni ada jadual gilir2 balik kejer awal..lam kul 3 gitu..tp aku lah yg paling banyak balik awal sbb aku ada rutin check up masa pegnen ni dh seminggu sekali..so kalo g klinik tu kul 1 aku terus balik tk dtg2 dah...hehehe

selalu balik rumah aku terus g amik anak2 balik ngaji... pastu g mini market balila lauk aper yg teringin nk masak.. balik rumah terus masak..suh anak2 mandi..dan selalunyer dlm kul 7 aku siap masak..tu kalo balik lewat..kalo balik awal kul 6 dh siap dah...rehat2 jap sementara tggu abang balik..pastu memasing ngadap meja tggu azan... yong ngan adib alhamdulillah baru tggl sehari..papa janji sehari pose dpt singgit..siap jer berbuka memasing amik buku nota catat pose atau tak haritu pastu bawak sekali tabung..papa akan bagi singgit kalo pose...

aku seperti biasa akan tido awal..kul 4.30 bangun tuk siapkan juadah sahur lak.. mmg aku agak kagum ngan diri aku ni..dh dekat2 nk bersalin ni kuat lak nk bangun masak bagai..mmg lah kontraksi nk bersalin tu dh start (betol dok eja kontraksi tu??) ah lantakla....kekadang perot mengeras..baby dh practice nk kuar... so tarik napas...lepasssssss...... bila dia dh ok sambung balik kejer.... dlm kul 5 kejut anak2 n somi bangun..adib kene suap baru banyak mkn.. dapat la 5,6 suap..ok lah tuk bertahan sepanjang hari...

pergerakan aku agak terbatas sekang.. nk bangun bila dh duduk mmg siksa sikit la... bila duduk takleh kepit kaki..kene terkangkang..hahaha...mmg dh terlajak berat kannnn.. bila dh baring susah nk pusing2..apatah lagi nk bangun..siksa woooo...berat aku sekang dh 96kg..hahaha..saper berani chelen???? ada berani?? berat tanpa ada isi ngan ada isi lain tau..kalo ada isi siksa sikit la nk bergerak... jalan pon slowww n steady...

okeh..sambung balik...citer pose... dh siap sahur kul 5.30 aku suh anak2 aku tido balik..aku tggu azan sesambil tu kalo rajin lipat la kain or kemas dapor..blend bawang ngan lada tuk esok ker..sapu sampah sesikit..kao malas or tk berapa nk larat suh cik abang jer basuh pinggan n kemas2.....

buat masa ni aku tak pernah lagi g ke pasar ramadhan..pernah hari pertama pose aku singgah kt gerai2 kecik tu beli kuih tepung pelita singgit ngan roti jala... sampai tiga hari aku nk ngabihkan kuih tu..dan roti jala sampai sudah aku tk mkn... hari2 abang aku tanya bila rasanyer nk menjala?? aku rasa lepas tong sampah dh harini...

pasal menu berbuka lak..nnti la kalo boleh upload gambo aku upload kt sini..tk besh la citer tak tayang gambo..w.pon masakan aku tu tak seberapa kannnn..stil nk tayang...

oklah... stop dulu..lenkali aku melalut lagi.... salam ramadhan dari aku sekuarga.....

4 comments:

AzMask said...

Alhamdulillah ko masih sihat... sempat buat lawak lagi tu..

Nanti aku stori about me plaks.

Charlotte Arphenee said...

weh... aku nak celen... aku dah capai 100.6 kg minggu lepas...huhu... minggu posa ni tk timbang lagik...turun la siket kot...huhu...

aku tk pernah masak pun bulan posa nih, beli jek kat param, pastu ngendeng mak aku jek la..hihi

selamat berposa n selamat menahan contraction baby

dalila said...

mas: alhamdulillah semakin sihat.. ceciter--ceciter stori ko pulaks..

jei: sikit jerk lagi aku leh celen ko..besh wo jadi kenderaan berat.. banyak muatan leh masuk...hehehe..tp kalo leh turun elok ler..tuk kesihatan kita.. ntah la leh turun dok pantang ni..selama ni aku pantang tk penah turun pong...weii..ko boleh lah ngendeng mok dok dekat..mok aku jauh..huhuhuhu

Eyna's said...

jei...kenderaan berat aku lagi berat dr ko.....heheheh

Smalam aku tlupe nak timbang...tp rasenya tak menurun pun....

jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.