RSS

jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

jadual Ramadhan..


mas ada jadual Ramadhan..aku pon ada gakkk.....hehehehe... nk gak tulih jadual aku..
aku agak malas nk update sekang ni..susah tul tenet ni..kejap boleh upload gambo..kejap xleh.. jadi mood tu kekadang hilang g itu sajerrr....

banyak gak gambau menu berbuka aku yg x seberapa aku ambik..tp camera tinggal kt rumah.. nk upload pon x tentu boleh..ikut mood line tenet ni..

bulan pose ni alhamdulillah sgt2... 4 hari pose ni aku sihat sesangat..xder gastrik. badan lak makin sihat w.pon perut aku dh semakin membesar dan memberat... sakit badan pon kurang.. berkat bulan ramadhan.. sebelum ramadhan aku dh risau takut tkleh nk siapkan mkn keluarga..bangun sahur aku tentu x larat nk masak bagai... tp alhamdulillah buat masa ni aku mmg sihat...

kt opis aku ni ada jadual gilir2 balik kejer awal..lam kul 3 gitu..tp aku lah yg paling banyak balik awal sbb aku ada rutin check up masa pegnen ni dh seminggu sekali..so kalo g klinik tu kul 1 aku terus balik tk dtg2 dah...hehehe

selalu balik rumah aku terus g amik anak2 balik ngaji... pastu g mini market balila lauk aper yg teringin nk masak.. balik rumah terus masak..suh anak2 mandi..dan selalunyer dlm kul 7 aku siap masak..tu kalo balik lewat..kalo balik awal kul 6 dh siap dah...rehat2 jap sementara tggu abang balik..pastu memasing ngadap meja tggu azan... yong ngan adib alhamdulillah baru tggl sehari..papa janji sehari pose dpt singgit..siap jer berbuka memasing amik buku nota catat pose atau tak haritu pastu bawak sekali tabung..papa akan bagi singgit kalo pose...

aku seperti biasa akan tido awal..kul 4.30 bangun tuk siapkan juadah sahur lak.. mmg aku agak kagum ngan diri aku ni..dh dekat2 nk bersalin ni kuat lak nk bangun masak bagai..mmg lah kontraksi nk bersalin tu dh start (betol dok eja kontraksi tu??) ah lantakla....kekadang perot mengeras..baby dh practice nk kuar... so tarik napas...lepasssssss...... bila dia dh ok sambung balik kejer.... dlm kul 5 kejut anak2 n somi bangun..adib kene suap baru banyak mkn.. dapat la 5,6 suap..ok lah tuk bertahan sepanjang hari...

pergerakan aku agak terbatas sekang.. nk bangun bila dh duduk mmg siksa sikit la... bila duduk takleh kepit kaki..kene terkangkang..hahaha...mmg dh terlajak berat kannnn.. bila dh baring susah nk pusing2..apatah lagi nk bangun..siksa woooo...berat aku sekang dh 96kg..hahaha..saper berani chelen???? ada berani?? berat tanpa ada isi ngan ada isi lain tau..kalo ada isi siksa sikit la nk bergerak... jalan pon slowww n steady...

okeh..sambung balik...citer pose... dh siap sahur kul 5.30 aku suh anak2 aku tido balik..aku tggu azan sesambil tu kalo rajin lipat la kain or kemas dapor..blend bawang ngan lada tuk esok ker..sapu sampah sesikit..kao malas or tk berapa nk larat suh cik abang jer basuh pinggan n kemas2.....

buat masa ni aku tak pernah lagi g ke pasar ramadhan..pernah hari pertama pose aku singgah kt gerai2 kecik tu beli kuih tepung pelita singgit ngan roti jala... sampai tiga hari aku nk ngabihkan kuih tu..dan roti jala sampai sudah aku tk mkn... hari2 abang aku tanya bila rasanyer nk menjala?? aku rasa lepas tong sampah dh harini...

pasal menu berbuka lak..nnti la kalo boleh upload gambo aku upload kt sini..tk besh la citer tak tayang gambo..w.pon masakan aku tu tak seberapa kannnn..stil nk tayang...

oklah... stop dulu..lenkali aku melalut lagi.... salam ramadhan dari aku sekuarga.....

karnival sukan adib


Sabtu lepas adib ada karnival sukan Prasekolah... pkul 8.30mlm dh msuk tido takut tk bangun katanya.. cikgu suh tggu kat sekolah kul 7.15pagi.. serabut kepala adib.. belum kul tujuh dh ajak aku g.. sekejap2 tanya dah kul 7.15 ker ma.. maka awal2 lagi aku dh bertolak..sekolah ngan rumah hanya amik masa 5min.. aku org kedua sampai..yg pertama dh ada budak sensorang nunggu kt pagar..

yg aku takleh terima bas dh lama sampai..punyala nunggu sorang parent ni terkial-kial kul 7.45 baru terhegeh-hegeh htr anak..aku mmg takleh ngan org yg tk tepapti masa.. be fair la kan..kesian la kt yg lama menunggu..jgn la ikut suka hati awak jer nk sampai kul bapa...

tp yg aku takleh terima adalah...budak yg 1st sampai tadi tak tersenarai dlm mereka2 yg terlibat ngan sukan ni.. cikgu tanya kenapa dtg? yela..budak pra kannn.. dia punya excited nk g sukan... tk dpt surat pon dia suh mak dia htr... mungkin dia dengar cikgu ckp suh dtg..tu yg dia dtg..aku mmg kalo bab bebudak aku cukupp sensitip..aku takleh tgk muka hampa dia, cikgu suh dia balik..aku paham sbb tanpa surat kebenaran mmg takleh bawk budak tu..pepehal..mmg menjawabla cikgu.. sib baik ada jiran kt rumah yg ada kt situ tuk htr dia balik..mmg aku tgk dia hampa..sbb dia mmg excited giler beratur nk naik bas.. aku citer ni pon rasa sayuuuuu jer hati aku nih.... sbb tu aku jrang marah anak aku rasa..sbb aku cepat sensitip... panjang nyer citer....

oklah berbalik pasal sukan... adib yg tak pernah naik bas sungguh teruja sekali..aku rasa dia pernah naik sekali dulu kotttt..tu pun dh lama.... aku tk tau sekolah kt mana.. so aku polow jer bas tu..dekat jer pun... dlm 15 min dh sampai..

kat dlm bas cikgu dh bagi air milo ngan roti..
ni baru sampai sk bunut rendang.. yang baju pink tu cikgu batrisyia humaira bt azizul raes...


aku yg tk berapa larat ni jenoh la nunggu acara lari dan baling pundi kacang.. adib masuk acara tu.. tp mengenangkan nk jugek tgk adib aku gagahkan badanku tuk tunggu sampai tgh.hari..lepas rehat woooo baru acara dia..yong siap tido lagi....

ni adib tgh rehat mkn nasi minyak.. aku tanya dh basuh tgn lom? dia kata sumer org tak basuh ma...aduh laaaaa................ mana cikgu ni..tk suh basuh tgn dulu ker?????? aku dtg nk bagi air tgk dia dh start mkn...

lepas rehat, berpanas la kami di tgh padang tgk adibnyer acara... steady dib.. hari2 adib belatih baling pundi kacang kt rumah.. ni masa saringan ..sekolah dia dpt masuk final..



ni lak masa final... diorg dpt tempat keempat rasanya..aku tk tggu dah.. badan dh betul2 tk larat.. aku ckp ngan adib aku amik kt sekolah nnti, sbb dia nk naik bas... adib bawak balik saguhati jer... oklah tu dib.. yg penting semangat bersukan tu.. lumba lari masa kt sekolah dulu adib dpt no dua... tp aku tk tgk.. cikgu tak bagi surat pon ckp ada sukan..nk harapkan bebudak ckp..mana la kan... tup2 cikgu tanya nape tk dtg tgk adib sukan..tekejut papa..mana tau...sian adib lari takder org tgk..tu yg aku pegi gak kali ni....



tu jerla citer sukan adib... biarpun nampak acara tu apelah sgt kan... tp bagi bebudak perkara tu sgt besar bg diorg ... banyak mende dia belajar dlm setengah hari tu... semangat berkawan... kerjasama.. tolong menolong... bersungguh-sungguh.. pengalamn ke sekolah lain..pengalamn naik bas ngan kengkawan... dan memacam lagi.. dan ni sumer mmg sgt2 berharga bagi diorg... dan aku sebagai ibu yg bijaksana haruslah peka ngan sumer ni....hehehehe..bijaksanalah sangat kan.. mmg aku amik berat ttg sumer aktiviti anak aku walau sekecik mana sekali pon.. papa dia tk dpt nk tgk sbb ada game bola..dan team papa dpt tempat ketiga... ok lah tu.. bawak balik hamper..dan malam tu papa bawak anak2 g bbq YB belanja sumer team bola mkn2... aku?? dok terbongkang kang rumah penat sesangat seharian nunggu adib.... abissssss....
Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates