jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

lamanyer aku menyepi....



lama tul rasanyer aku tak buat n3.... malas ada, kosong pun ada, sedey ada...ops...sebelum memulakan bicara aku nak wishkan tq tu SHAHRIL YUSAINI BIN..... sbb sudi jengok blog aku... dah bepuluh taun terpisah... ni mesti dari ina ni..sapa lagi tali rapia kt alam maya ni... camana lah rupe ko yer shahril..aku sedia maklumlah.. mmg kontrol ayu dan cun... sila jgn terpikat.... kahkahkah..gelak sambil guling2.... ok yus...jgn putuskan balik tali ni udahler..sesekali tu jengok ler rodhong kt alam maya ni k..mas ada, jei ada... yg lain tu aku tak tau la.. citer la sikit..ko dah kawin ker? kat mana sekang? anak bapa?


oklah..berbalik pada kisah aku yg kosong... bukan takder citer tuk dikongsikan..tapi aku sedikit bz... malas pon ada, dan ditambah lak ngan abah aku yg kat wad tu... mmg merunsingkn hati dan perasaan aku... semua dah sedia maklum abah diserang kanser... tapi ditambah lak ngan luka dlm perut yg semakin serius... sian mak.. tak cukup tido.. camana nk tido..abah selalu mengerang kesakitan.. kekadang aku kesian sangat aku bagi jer ubat thn sakit.. mmg lah tak elok..tapi sian kt abah yg menggigil menahan sakit... mak pulak dengan penuh sabar melayan abah..aku tau mak penat.. sok aku nk jaga abah nak suh mak balik rehat..mesti dah 3,4 ari tak tido... ramadhan kali ni sama ngan tahun lepas..kitaorg berulang alik ke hospital..jengok abah... nampak cam beraya kt kuantan lagi lah tahun ni.. kalau abah ok, bolehlah balik kg kejap.. sungguh tak meriah raya kt umah aku yg kecik tu... adik beradik ramai.. bayangkan dapur aku yg sekangkang kera tu la aku ngn mak menyiapkan nasi dagang..sungguh sempit dan tak selesa... harap2nya abah boleh kuarla raya ni... dan sihat seperti dulu....


seperti ramadhan yg sudah2.. mmg aku masak jer kt umah... semenjak kawin boleh dikira bapa kali jer aku ke pasar ramadhan... aku rasa tk sampai 5 kali.. en. papa lebih selera mkn masakan aku... kuih pon jarang beli... berbuka dan sahur mmg aku masak.. kekadang sahur papa mintak nasi goreng kegemaran dia..


puasa kali ni lain sikit..papa tk berbuka kt umah... papa ada bukak gerai jual ayam bakar..so balik dah lepas waktu berbuka.. aku tk kisah... aku berbuka ngan adik lelaki aku 2 org... tapi dlm tak beli kuih tu..belambak gak kuih kt umah..papa niaga so..kengkawan bagi la mana2 yg tak abis tu bawak balik....berjenis-jenis manisan dan lauk...rezeki...
yong? baru belajar berpuasa..hari pertama pose kul 9.30 pagi nangis tengok adib makan.. kesian pulak aku nengok.. aku bagila dia mkn... ari ke2..yong bangun sahur.. so tahanla sampai kul 12.30pm... ari sekolah lak cikgu mmg nk asuh budak pose..takder mkn.. kul 1pm baru aku bagi mkn.. kalo dia cam muka kerang tu..aku ckpla, pose mengajar kita bersabar... mmg lapar... kene thn...camtu la org yg kelaparan tak mkn tu...lagila..berhari-hari tak mkn... tapi kalo nama pon budak..tk mkn dek penerangan aku tu..... selagi tk bagi mkn..selagi tu dia merengek...


tentang juadah pulak..dah bermacam-macam juadah aku masak... takder la istimewa mana..macam mkn ari2 biasa... yg aku ingat, kari ikan, lemak ikan ngan pucuk ubi, nasi minyak, ntah apa lagi nth.. yg terbaru semalam masak lemak kuning ayam ngan rebung, ikan masin n sambal belacan tumis... mmg sedappppp...tu jer kitaorg berbuka.. mmg tak membazir....jap aku cari gambar sayur rebung kt google..

lebih kurang la upenyer..cuma tambah ayam... takyah dua kali kejer..aku suka rebung...abang aku suka ayam..so aku satukan jer....jimat masa memasak.. gulai ni buat sahur dan bekal anak aku...setel... aku beli udang konon nk buat cucur udang..tapi tak cukup bahan.. so arini la aku buat..

hmmmmm..apa lagi ek citer pasal pose... baju raya anak2 80% dah siap beli dan tempah..tinggal kasut jer.. sabtu lepas aku kuar beli sekali arung.. malas dah nak acapkali ke pasaraya... dari kul 10 lebey lepas aku suh anak aku mkn kenyang2 kt umah kitaorg gerak g cari baju... sampai buruk muka masing2 penat... sampai kul 1 lebey... sampai bersila aku ngan anak2 try suar ngan baju... yg penting takyh nk tukar2... selalunyer aku tak bawak diorang..tapi kali ni aku bawak..senang nk try... n diorg boleh pilih sendiri baju mana yg diorg berkenan... mmg agak serabut bawak anak ni..dah la panas..pakai mask lagik... pose lagik... masuk kete..dua2 tido kepenatan... teringat aku masa adib try suar... susah lah nak masuk fitting room kan..aku cari port tepi dinding yg tersorok sikit, tapi dekatla ngan tempat suar tu..aku bukak suar adib pastu aku try.. tak cantik, aku amik suar lain tapi aku ckp biar jer bogel, jap mama amik yg lain... adib nyorok kt celeh rak..org ramai tak pasan perangai buruk aku anak beranak..yong pon cover adik dia... lagipon dia pakai u/wear... lantak la..nak cepat punyer pasal....yong takder la aku buat gitu..dia dah besar...laki aku pon tak tau perangai aku ni.... abang aku ni cerewet sikit..kalo tau mesti berbakul-bakul kene bebel....

baju papa tak cari lagi..dia kata baju dia takyah cari..dia nk beli sendiri..aku gerenti dia takkan beli... baju aku pulak...mmg dah lama siap..aku tengah belajar jahit manik..agak bersepah aku jahit..tak penah2 aku belajar..tetiba pepandai jer nk jahit manik sendiri.. bersepah pon baju aku..biarlah...cantik ker tak cantik ker, aku yg pakai... yong suh jahit kt baju dia..tapi baju dia tak siap lagi..kalo tak sempat sian pulak anak dara aku sorang ni...

tu jela kot citer pasal pose aku... jumpa lagi di keluaran akan datang... selamat berpose sumer... jgn membazir tau.... adios prabos..... salam....

3 comments:

AzMas said...

LA: aku dah terbabas masuk dlm fesbuk. Semua ni ankara tali rafia brand anak cikgu mat tu ler...

akhirnya kau muncul gak. mcmana mak & abah ko skang? harap2 pose ni membawa berkat dan rahmat.

Eyna's said...

hahahha....
akukah tali rafia tu...
nak gak aku ajak si la ni...
bleh jumpa kengkawan lama...

La ...ko tak rindu ke kat Salzahani, Hairani, Uda, ramai lagi le...
depa smua berkambung kat fesbuk tu...

Untungnye jijoe dapat ko la...rajin masak...jimat blanje...

dalila said...

lorrrrr..nape tak ckp ngan aku? ada gak terbabas kt fb aku ni kang..mesti ko ada link kt blog fb ko kn..ker takder..tak pasan lak aku..

mas: mak ngan abh aku camtu ler..sungguh kesian.. harap semua akan ok seperti sediakala..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates