jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

raya kt bohor



sambung sikit citer raya..raya kedua kami sekuarga balik ke temerloh..kg bohor baru..kg aku la..yg sungguh indah lagi mendamaikan.... kami sepakat membawa berkat pakai baju kaler merah...dh la panas membahang ditambah lak ngan kaler merah..sungguh berahi masing2 nk beraya...hehehe...jom balik kg.... baru gerak dh masing2 sibuk nk air... ni yong dengan fesyen rambut terkini..senyum sampai telinga wooo cina tu buat fringe kt depan.. (betul ker nama dia fringe ek..ntah bantai jela...) kalu aku rajun nnti aku buat n3 pasal gunting rambut nih...




sebelum ke kampung singgah rumah rakan lama..cikgu ina..mkn laksa lemak dulu...aku yg ternganga tu..mas..sorry gambo ko tk nampak.. borak2... pastu terus kami ke rumah mak sedara aku lak..pastu baru balik kg...


sampi bohor dh petang...mandi manda makan..dan seperti biasa bebudak main mercun la kan...


ni pagi soknyer kakak aku mask me kung fu..mabeles..gambar dh masak takde....ganaz tul org ni msk....penyapu besepah-sepah..



lama kami beraya kt bohor...sampi raya ke 7.... ni bila ntah..aku buat nasi lemak for b.fast.. adib kata amik gambar tgn dia sekali tgh tunjuk sambal.. sungguh nostalgia tau masak nasi lemak kt kg. Sehari sebelum tu aku g beraya rumah mak saudara aku..kt kg yg sama la.. mintak kelapa sebijik sbb soknyer nk buat nasi lemak kan.. yang aku kata nostalgia tu sbb sungguh menggamit kenangan silam la..macam dolu2..sebelum masak nasi lemak kene kopik kelapa..pastu belah..kalo ada tombong leh makan..masa kecik2 dulu berebut tombong kelapa ni tau.. pastu mesin..dh dapat kelap parut sila perah yer..aku blend jer..pastu barulah boleh masak nasi... aku sekang mana jumpa kelapa bijik ni dah..aku main santan jer..sib baik anak aku kenal apa itu buah kelapa..

ni abang aku sekuarga...hijo gak...

dimana-mana jua masih dgn computer...


anak saper lak ni? cuba kowang teka....ni la adam mikail..anak angkat kakak aku..ingat lagi tak n3 dulu2...ko mesti ingat kan mas...


salam2..adam nk balik dah....

adib ngan poksu...ni kami dh nak balik...



Biasalah yong sehari sebelum balik akan manja2 dulu ngan nenek..dia takkan berenggang w.pon sekejap..tu masalah nyer kalo balik kg or nenek dtg ktn..susah tul nk lepaskan nenek dia..air mata mengalir jer dari pagi sampaila masuk kete nk balik ktn.. nenek kena hantar sampai dlm kete.... budak manja nenek la katakan...dulu masa arwah atok ada..kalu atok dtg ktn ngan nek..atok akan balik bohor sebelum dia balik rumah samada dr rumah nek yg jaga dia masa kecik or balik dari sekolah dh besar ni..... kalo kecik dulu dia akan nangis sungguh2 kalo atok ngan nenek nk balik..... atok...nek...nak ikut...dia jerit sekuat hati..luluh hati atok ngan nenek kan dengar cucu jerit..so better balik masa dia takde..



2 comments:

AzMask said...

manja sungguh cucu dengan nenek.. neneknya baik hati.. Abang Li dah kurus sket yek La, Tapi muka menten jek. Anak dia pon dah besar2 dah ramai... Aku dah lama tak datang Bohor..

dalila said...

abang lie dh meninggal mas..ni abg man..angah..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates