jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

jamuan hari raya sekolah adib dan yong


last week sekolah yong dan adib ada buat jamuan raya..cikgu suh bawak kuih..so aku decide buat puding roti.. memula buat gula hangus.masakkan lam loyang tu jer..dlm 3 sudu gula.. biarkan dia membeku kt dlm loyang tu...


pastu blend secawan gula, 6 biji telo, sesudu esen vanila dan 5 kpg roti.. cari roti yg takde kerak kt tepi tu senang...

ni bancuhan pertama aku blend separuh roti yg separuh lagi aku susun jer...tak berapa jadi ..roti tu jadi keras sikit..tp still sedap... tuang jer bahan yg diblend ke dalam loyang tadi dan kukus selama 1/2 jam...

ni yg aku buat pagi sebelum pegi...tekocoh-kocoh nk cepat....rasa dia mmg mabeles..

cik kiah seperti biasa la diantara yg terawal... aku kalo kata pukul 9am.. kul 9am insyaallah aku sampai...tu pun anak aku dh serabut takut lmbat..

dialog aku dan adib beberapa bulan yg lepas....
adib: ma..boleh tak bila besar nnti adib nk kawin ngan ain
mama: kenapa nk kawin ngan ain? cantik ker?
adib angguk
mama: cantik saja tak cukup..kena lah baik...(dalam hati tertanya-tanya siapakah si ain ni)

masa jamuan haritu aku teringat pasal si ain ni..aku tanya adib yg mana ain..dan disini ku perkenalkan ain pujaan hati adib...
*
*
*
*
*
**
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
**
*
*
**
*
**
**
*
**
*
sungguh ayu dan comey budaknyer..aku mmg dari last year lg peratikan budak ni..cantik..kulit putih..bulu mata mak aiii..panjng....

adib dan ain... tu lah dib..mama dah suh pakai sepasang purple taknak..kalo tk kan sama ngan ain...



yong seperti biasa manja nenek...


nasyid dari anak2 tunas islam...



pastu makan nasi minyak..aku lupa nk amik gambo maknn..

yg ni aku bawak balik...heheheh



3 comments:

Marsha~ said...

seronok tgk adib dan yong.. qila ngn ariq nanti dah besar mcm ni lah kot.. :)

AzMask said...

wah... nanti boleh aku nerey wat puding roti...

dalila said...

marsha: bila anak dh besar ni rileks la sikit..ank kita sama rapat..setahun sorang..penat cam anak kembar kan.... masa kecik lain sibuknyer..dah besar sibuk hal sekolah lak...

mas: terai la..senang bangat...

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates