jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

ketupat sotong




salam dihari minggu...

penatnyer la hari ni.. operasi mengemas bilik aku yg dh tak macam bilik org.. bawah katil dh seinci habuk... dh macam stor permainan pon ada kt bwh katil tu.. aku siap kuak lentang lagi nk vacuun bawah katil... bayangkanlah dgn perotku yg dh memboyot ni..tegolek-golek aku nk memancing segala menda yg ada kt bawah tu... nampak mustahil...dh berbulan2 aku mikir nk vacuun..tp tak terlaksana.. kemampuanku terbatas... huhuhu..tp berjaya gak tadi..buat sikit2..pastu amik napas.... lepas..dn buat lagik..akhirnya adala rupa bilik org.... lemari pn aku dh update ..2 plastik itam besar aku kuarkn baju2 yg dh reject.. nk htr kemana tk taula....

hari ni mak dtg dari kg... sonok betul ayong... sbb baru 2 mggu lepas nek dtg.. dan hari ni dtg lagi..ada hal... mak bawa ikan sg.. durian sedap tak hengat.. banyak dh aku mkn.. en abg ckp..dh2 lah..kang tak bangun.. dh tuuuuu..mak bawak banyak tp anak aku tk mkn...en. abg pon tak berpa mkn... aku bedal sengsorang.....

pastu ada kuih kg lagi.... mkn tk hingat donia..pastu mlm aku takleh tido..angin naik sampai dada.. nanggung la sensoranag.. nk nangis pon ada.....huhuhuhu... soknyer terus aku mc..hahaha...

oklah aku nk citer bab ketupat sotong lak...aku tk pasti dh pernah buat lom n3 ttg ketupat sotong ni... tk kisah lah..ni yg terbaru..feberet anak2 aku... beli 10 hekor sotong pon tak cukup...


adib marah aku ckp dia kuat mkn sotong...




bahan2nya cukup simple..sotong sebesar lebih kurang 3 jari... beras pulut yg direndam dulu, santan, gula kerek dan sedikit garam...





pastu sumbat beras pulut dlm sotong..aku suh orang yg paling kuat mkn ketupat sotong kt rumah aku...


sotong yg dh siap disumbat..

tambah santan, gula kerek ngan sedikit garam..

dh siap terus mkn... mama dan mkn satu jerk..tu pon berebut tk cukup..soknyer papa beli lagi suh buat ketupat sotong sbb anak jantan dia mkn tk paus hati jerkkkk....



3 comments:

Charlotte Arphenee said...

sodap nih... leh try la nanti. laki aku suka la, makanan orang kelantan manis2 camnih

dalila said...

haaaa...mmg sedap... sesuai sgtla tekak org belah2 sana..SIL aku ajar ni..abe dia oghe kelate..

AzMask said...

Aku pernah makan yg org Trg buat.. manih giler.. Tapi yg dia tu tak bubuh santan. Yang ko ada santan, mesti lagi sedap.

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates