jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

restoran berair


dah lama dah aku g restoran ni... disbbkan dah takder mende nk citer, layan jer la citer makan ni......restoran ni kitaorg panggil restoran berair sbb kt pintu masuk dia ada air terjun... nama sebebnar dia Ayudthiya..thailand mari... papa ajak makan kt sini sbb aku lewat balik..so lambt masak..nak dimudahkan cerita papa ajak mkn kt luar jer.... dah elok dah aku snap sumer gambar makanan..tapi abis dah didelete dek my SIL...


sebelum mkn baca doa....aminnnn

yong mkn nasi goreng cina plus air laici....suma sayur aku dah amik...


adib mkn nasi paprik...air laici


aku mkn nasi paprik gak....betimbun sayur tu, sayur papa, adib ngan yong...plus air tea o panas..


papa suap kt adib... tom yam campur pon ada..


model restoran berair..


sedut...jgn tak sedut...


model restoran berair...adib kt luar...yong kt dalam..dlm cermin tu ada air...


aku amik gambar, adib buat mcm2 memek muka..papa marah terus dia buat muka ned..

tengah2 mkn ada la satu family ni masuk..jijoe kata dia kenal kt mamat ni..satu team masa dia main bola tuk club dulu.. wife dia mmgla cantk n bergaya... masa mula2 masuk yong tanya aku soalan cepu mas:


"ma, ma tak teringin ker diet cam baju biru tu"... gulp! tekedu aku..budak pon dah boleh tafsir kegemukan aku melambangkan ketidakcantikan....pastu serta merta dia cover balik cakap..." takdrer la.. yong gurau jer..main2 jer tanyer" takutlak tu aku terasa.. aku jwb teringin gak..cantik ker? dia ckp cantik...nntila mama diet... gambar kt atas belakang adib baju biru suar putih... tegelak aku ngan jijoe...


note: dah lebih 15 thn aku tekad nk kurus tapi aku terus membesar dan membesar... restoran ni depan umah aku jer....huhuhuhu...

7 comments:

AzMas said...

aku pon tompang terkedu gak ler ngan soklan cepu cemas yong

Eyna's said...

Restoran nasi ayam linda onn kat tesco ampang tu pun ada gak air terjun mcm ni...aku pun teringin gak nak jadi model...tapi....segan lah pulok...heheheh


Bebudok skarang La...mulut depa memang ramai yg tak btapis....depa amat jujur bkata2...aku jenuh dah kena....tapi buat bodoh je...kekadang sambil jalan2 kat pasaraya...ada jek aku dengor bebudak cakap kat mak dia sambil pandang aku..."Mak...gemuknya....." adoilah...terasa gak malu ...tapi buat bodoh je lah...tak kan aku nak g marah plak budak tu....

ummzaid said...

strategik betul resto tu ye .. :D
jgn putus asa Dalila, eyna..

Marsha~ said...

laaaaaaa... ingatkan ape yg berair.. hehehehe

AzMas said...

he he he.. azman lagi kena sedebuk.. berdebik debik..

setiap kali amik adam kat taska bebudak akan cakap " ngapa ayah Adam gemuk?"..

budak umo bawah 6 tahun mana pandai cakap bertapis.. terlalu tulus dan lurus.

dalila said...

dah namanyer pon budak..jujur dan ikhlas..bukannyer nk mngata kita..tapi hanya menyampaikn fakta..kita jer yg tak sedar..

anak jantan aku pon dah pandai.. ada satu ari tu aku tgh mkn ngan dia kt opis..dialog aku ngan adib:

adib: ma, adib rasa nk tukar mama la..

aku: ngape?

adib: sbb adib tengok perut mama tu dah macam gemuk..

aku: (nk tegelak tapi kontrol) takper la kalo adib dah taknak kt mama...

adib: eh! adib gurau jer ma..adib tipu2 jer..

aku: takperla..mama tak kisah..mama boleh kawan ngan yong sbb yong gemuk cam mama..

adib: adib gurau jer la ma..tipu2 jer..(sambil mengeraskan suara)

balik aku citer ngan papa..adib terus majuk masuk bilik..dia marah kt aku.."adib kn dah ckp adib gurau2 jer..ngapa mama cakap lagi?" sambil nangis dan majuk...aku tau dia rasa bersalah..

aku kekadang sesajer suka ungkit kisah tu..dan setiap kali diungkit dia pasti marah... nampaknyer anak2 aku dah paham camana nk menjaga hati org....dan paham ada perkara yg akan membuatkan org lain terasa..

Eyna's said...

heheh...kira2 nye lpas ni adib mesti akan berhati2 dah sblum bkata2...takut mama dia terasa ati lg...cuma kalau terkeluar gak...maybe diorang tak terperasan yg depa tersilap cakap.

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates