jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

selamat ulang tahun sayang..(baca cam lagu tu)



selamat ulangtahun yg ke 32 to haslina @ sarina bt ahmad..semoga tabah mengharungi hari2 mendatang. didoakan kebahagiaan dan kegembiraan sentiasa menerangi hidupmu.... usah sentiasa mengharapkan kecantikan awan yg membiru... usah gusar kiranya hujan dan taufan melanda kerana mungkin pelangi nan indah akan menjelma...


11 comments:

Eyna's said...

mekacih2....amboi...mas bg name glamer aku...Ujei bg nama separuh...ko siap bagi nama penuh aku....heheheh

AzMas said...

Pelangi lagi..

anggaplah pelangi petang tu sebagai lagu yang istimewa. menyampok jek

dalila said...

rainbow tu mmg cantik mas..aku tak dapat lagi nak tunjukkan anak aku rainbow live..masa kecik dulu selalu sgt tgk rainbow..pastu takut nk tunjuk ngan jari...nnti kontot

AzMas said...

betul2 kalo tunjuk ngan jari nanti kontot. Mak aku cakap puteri kayangan turun mandi kat tasik pakai tangga (eskelator) pelangi. Puas aku g paya cari tempat puteri kayangan turun tapi tak pernah jumpa.. he he he

Eyna's said...

cik abg aku plak kate...kalau takut jari kudung lpas tunjuk pelangi...
ada caranya...lpas tunjuk je...jari tu trus kena kesat kat rambut...nanti jari x kudung...heheh...mane dia dgr mase kecik2 dulu pun x taulah....

dalila said...

nk tegelak aku baca komen pasal pelangi.. mmg mas..pasal puteri kayangan lah..pasa naga nk minum air lah..yg kelakar tu leh pulak kesat tgn kt rambut ek?

Eyna's said...

hehhe...mmg sronok plak skali skale cite bab plangi...tp tak abis lg ek...rupe2nya ada lg mitos ttg plangi ni....yg ni aku search dr tenet...indon mali rasanya...kalau aku jumpa lg..nanti aku bg tau ek...heheh (mcm takdek kroje je aku ni)..

Kata mitos, pelangi itu jembatan bagi mereka yang sudah meninggal untuk menuju ke surga.

kata mitos lagi...kalau kita berjalan dan melintas di bawah pelangi segala impian kita akan terwujud.

kamu percaya gak??

Eyna's said...

mitos 1:
Ada lagi mitos bahwa pelangi itu air mata para bidadari yang lagi bersedih menyaksikan penduduk bumi karena moralitasnya pada rusak.

Mitos 2:
Munculnya pelangi itu pertanda berkah dan pertolongan Tuhan bagi penduduk sebuah negeri yang tengah ditimpa bencana sehingga tak lama setelah itu musibah akan segera berlalu.

Mitos 3:
pelangi itu tangga bagi para bidadari yang tengah turun ke Bumi untuk berkenalan dengan pemuda yang tampan-tampan.

Mitos 4:
Jaluran 7 warna dikatakan sisik ular naga tersebut yang turun daripada kayangan dari arah langit. Ia terpamer dek kerna pancaran suram matahari yang melindungi, meneduhi serta memayungi puteri kayangan turun ke atas atau kaki gunung untuk ke taman, atau untuk bersiram atau bermain di kemuncak air terjun.

Mitos 5:
Sebaik terlihatkan pelangi, kami dilarang untuk menunjuknya dengan jari!
Sekiranya telunjuk itu diajukan ke arah sang pelangi, jawabnya jari itu akan terputus dua. Kalau tidak jam itu, sekejap lagi, atau sejam lagi, atau reput dulu baru putus, atau esok lusa atau bulan depan, atau tahun akan datang, pendek kata pada bila-bila masa di kemudian hari.*

Untuk mengelakkan terkena sumpahan tersebut, si terlihat hanya boleh mengunakan muncungnya sahaja untuk memberitahu lokasi kepada yang lain.

dalila said...

ush..dasyat gak citer ttg pelangi ni ek? boleh buat buku rasanyer.. banyak pulak mitos2 yang timbul... siap ada pulak puteri kayangan turun nk jumpa pemuda tampan..yg buruk camana?

tapi masa kecik citer cam ni la ditunggu-tunggu dan diimpikan..aku mmg berangan sesanagt nk jadi puteri kyangan..

hakikatnyer hanya fakta sains yg tepat..tapi tak besh tuk di ulaskan..

Eyna's said...
This comment has been removed by the author.
Eyna's said...

Mase zaman skolah menengah dulu aku suka baca cita2 dongeng mcm ni...pinjam kat library ABS...sbb tu dr form 1 aku jd librarian...kalau ada buku2 dongeng mcm ni...sure aku akan suruk dulu...hahahhaa...jahatnya aku mase tu...

Smpai skarang...hobi tu tak ilang lagi...aku masih mengumpul cite2 kanak2, cite dongeng, cite rakyat...sbb mmg syok baca...skrang pun cite yg sama diorang ada buat dlm versi english gak... slpas beli...aku suka fotostat dan tampal dalam kelas...bg bebudak plak baca....

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates