jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

yong's 1st lessons @ PASTI Azzahrah



ari ni yong start belaja kt PASTI...2,3 ari ni tak sesabo nak g sekolah..malam tadi kul 10pm aku dah suh tido, bermakna aku kene tido sekali..jenoh aku nak lelapkan mata, sbb aku selalu dkt kul 12 baru tido..sakit bijik mata aku..yong pon kata dia susah nak tido..aku suh jer dia pejam mata...nak boleh ker tido jenoh la turun naik katil... ntah kul bapa tido...las2 kul 2am aku tesedar mata dah takmo tido....pagi kul 7 budak 2 org ni dah bangun..semangat tul nak g school...aku mandikan terus, pastu bekpes...yong nak roti bakar jer...shinchan kalo bekpes sebelum g sek mkn roti jer dia kata...ha ikut jela..mmg la budak ni mudah terpengaruh..


kul 8 lebey sampai PASTI, aku kata aku tunggu dia kt tempat parking kete kt dalam keta...aku anta dia kt pintu kelas, cikgu dah tunggu..salam ngan aku n dia pon dgn senang ati masuk kelas. aku pon terus start engine blah..g kejer...budak lelaki yg aku kata nangis masa register ari tu...kali ni nangis lagi kuat takmo sekolah..manja la aku rasa...dia peluk mak dia sekuat ati..sian aku tgk...tp aku rasa biarla dia nangis sekang dari dia nangis masa masuk darjah 1...susah la pulak nak pujuk..

ari pon masih awal lagi..tak penah2 aku g kejer awal cenggini..sejak senior ni la...aku g pekene roti canai dulu ngan adib..bungkus yong 1..kul 11am aku jemput yong balik... aku sampai kul 11.15 so sempat la dengar diaorg belaja... tak nampak coz cikgu tutup pintu..mmg cikgu dah bagitau kalo budak nampak mak bapak kt luar diaorg mmg takkan belajar..tak concentrate...nak2 pulak mak yg jenis nunggu...

aku banggala dengan sendirinyer dgr diaorg belajar doa keluar kelas, doa naik kenderaan sbb nanti mak bapak bawa balik naik kenderaankan... pastu zikir n lagu sayang Allah....tu jela yg aku sempat dengar...doa sebelum kelas aku tak dengar sbb aku terus blah...

ayat yong memula jumpa aku kat luar kelas "seronok ma belajar" ni yong baru kuar dari kelas...kt bakang pakai baju green tu bespren yong..puteri.... budak ni paling talkative kat sini..langsung tak takut....
masuk keter aku tanyer pasal belaja ari ni.....korang dengar la sendiri...nangis rupenyer....cikgu tutup pintu...aku lupe yong mmg pobia pasal tutup pintu...mmg kepantangannyer..walaupn aku sekali ada kt dlm bilik...masa umo 2 yo yong terkurung kt dlm bilik kt kg..pepandai lock pintu...kunci tah kemana...abah aku g noreh..las2 mak aku suh budak sebelah umah cabut tingkap n bengkokkan besi nako kt bilik tu...n angkat dia kuar...dia punyerlah nangis sambil hulur tgn celah pintu..tolong la nek....bukak pintu nek...dgn mak aku sekali nangis mendenagr rayuan dia.....mana la tak menangisnyer cikgu tutup pintu...adib lak pecah tembelang ckp mama bukannyer tunggu dlm keter....hmmmmm...anak2 aku nih....



ni yong lapar sesangat nampaknyer...tak nyempat dah..mkn roti canai dalam keter jer...mana tak nyer selalu pepagi mkn nasi lemak or nasi minyak or roti canai or mee goreng n mende2 berat...ni cikgu bagi biskut jer....
tu la kisah ari petama yong belajar kt sekolah.......

6 comments:

eyna said...

Aku tompang seronok nengok gelagat anak ko...mesti ko bangga kan dan excited kan..bila dapat anak keletah& cerdik mcm ni...

La..ko ni ramai kawan dgn orang Tganu ke...aku dengar dah mcm nak ikut sleng sana skit2 dah gayanya...

dalila said...

aku dok sini dah 7 taun...org kuantan ckp ala2 t'ganu..aku terikut la kut....aku tak ramai kawan kt sini...kejer sumer laki..terbatas la sikit..takde la nak kuar2 kengkawan..loghat tu loghat ktn kot...ntah...sampai kawan2 aku kt kl pon dah tak bapa nak paham....

Charlotte Arphenee said...

huhu,
sonot tgk bebudak nih. anak2 aku lum besar lagik, tp si hud dah suka g sekolah. dia suka kawan2 ramai. yang best nyer, dah 4 malam ni, pas aku solat isyak, dia ajak mengaji. pandai la takat page 1 & 2Qiraati tuh. hopefully dianyer interest nak mengaji tu sampai bila2 la.

pst: abi dia mengajar budak kampung aku mengaji tiap2 malam, tapi tak pernah sekali pun dapat nak mengajar anak sendiri. manja sgt

dalila said...

alhamdulillah....anak ko dah pandai mengaji..anak aku kenal alif sampai sa jer...tu yg aku nak sgt anta PASTI tu...susah tul nak concentrate aku ngajo...salah aku gak kejp ngaji kejap tak...kalo dah kenal huruf sok aku ngajo la bebetul..insyaallah...

akulah AQUARIUS said...

Btollah jei... ok lah tu hud dah mula pandai ngaji. Umo br 2yo. Adam baru nak belajar bercakap. Masuk umo 2yo dulu demam 2 mgu. Kebah aje dapatlah bercakap sepatah 2 kata. Kadang2 x paham langsung apebende dia cakapkan.

Adam rajin menempek lah time mama or abah baca yaasin. Dia dok kat riba. Mulut tu berbunyi gak nak ikut apa org baca tapi tah apa sebutannya.

dalila said...

abi dia kan guru ngaji..turunla kat anak..nak2 lagi kalo time pegnen dok dengar org ngaji jer...lagila ceptnyer...

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates