jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

kenduri...


pagi kenduri mak g beli roti canai..adib mkn roti ngan gula..


ni mlm tu..aku msk sambal nasi lemk siap2..senang takde la tekocoh-kocoh bgn pagi nk msk sambal bagai..hubby ckp kalo tambah petai bukanlah sambal nasi lemak namanya..sambal bilis namanyer....huhuhu..tp aku dh letak..nk wat camner...

pepagi bgn aku msk nasi lemak dua piyuk khas tuk org dtg menolong msk pagi tu,... siap letak lesung tuh..ganazzzzz...


jemput mkn sumer...



kaka ipar aku tgh siapkan bhn2 sambal tempoyak potai.


ni daun mende aku tk tau..masuk sekali lam sambal..



siappp...


ni lak bhn2 tuk buat sambal petai kerisik...berapa banyak nk masak ni kak oiii... SIL aku gak yg buat..




siappp

mak basuh nenas..


siap gulai nenas ngan ikan masin..

rendang ayam..






ok dh leh hidang...


eh ada lagi..rajin tuk kakak ipar ku nih..abg aku suh pulak buat gulai daging salai khas tu kawan2 dia nnti..

gambar kt luar aku tak sempat nk amik..bz bangat...yg ni pun aku curi2 gak selit amik... almaklumlah aku ngan kakak ipar aku jer tuan rumah pompuan..mak mmg bz giler la....yg laki lak takkan nk dok dapur kot..ramai org pompuan..tu pun angah kukur kelapa..hubby lak basuh ayam..pastu g ke depan..ramai sgt jiran dtg nolong...

disbbkan aku dh mkn banyak sila basuh segala pinggan mangkuk dan piyuk belanga yer..kasi bakar kalori sikit...


dari pagi anak jantan aku nunggu aku bawak dia rempit.siap basuh pinggan aku mandi dan terus rempit tak hingatttt....



yg bestnyer semua lauk pauk dan hidangan masa kenduri tu org kg sponser.. ayam mak sedara aku sponsor 20 ekor..cam nk kenduri bertunang lak banyaknyer... aku sponser santan ngan nenas jerk..huhuhu, ikan kawan mak sopnser, ikan masin pong org sponsor gak...mak beli sayur campur ngan beras jer... daging salai ngan segala mak nenek petai angah yg beli... ok gak...kalo setiap kali kenduri sorang sponsor sikit sorang..jimat sikit tuan rumah... sekian kisah kenduri kt kg aku...




3 comments:

Charlotte Arphenee said...

Lor... naper tak kabo nko ada kat kg weekend baru nih? aku ada terpk nak masuk belah sana masa on the way ker kerayong tuh... urmm... melepas aku nak makan daging salai...hahahhah

Marsha~ said...

woaaahh... derita siot tgk ni ytime puasa2 ni.. sambal petai tu terbaik wooookkkkk

dalila said...

jay: apeke bengap beno aku nih...jijoe tanya ajok dok jei ker..ina ker..mas dah gerenti jauh..aku mmg ilang ingatan tol kt ko..huhuhuhu

marsha: mmg sambal potai terbaik dari bohor...kih..kih..tgk lak bulan pose...

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates