jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

ketatkan mana yg patut


isu ketat mengetat ni mmg sinonim ngan pompuan..lebih2 lagi yg dah mengandung dan melahirkan anak.. selepas melahirkan anak of coz la kita punyer allignment banyak yg dah lari.. beribu urat2 kt badan kita putus..tu kalo baru sekali melahirkan..kalo dah berkali2 bayangkanlah...betapa besarnya pengorbanan ibu dan juga isteri ni kan..

semasa mengadung banyak perubahan yg akan berlaku pada diri seorg wanita tu.. dari segi emosi, bentuk tubuh, stamina..dan macam2 hal lagi dan ini betul2 memerlukan sokongan dari pihak suami..tapi wahai sahabat2ku sekalian usah gusar kerana pahala jihad fisabilillah Allah kurniakan dikala kita mengandung...hebat kan pompuan ni..takyah g berperang pon..



dan bila dah bersallin anak pulak nangis2 di mlm harinya..bagi lak susu.. dan apabila kita menyusukan anak maka setiap titik air susu akan diberi satu kebajikan. pastu terpaksa lak berjaga malam kerana mengurus anak akan diberi pahala seperti membebaskan 70 orang hamba.



cukup mudah kita ni dapat pahala kan.. jadinyer usah risau la kalo badankita dah tk macam masa anak dara dulu... teringat masa bersalin ank sulong.. selepas bersalin doktor bagitau"mak jgn pantang tau. mkn makanan yg sihat...banyakkan makn sayur, ikan, ayam buah..bla..bla..bla...ibu yg baru bersalin banyak kehilangan darah..lagipon anak menyusu badan kene banyak mkn makanan sihat.. mesti susukan anak yer..bagus utk anak..2,3 hari ni kalo takder susu lagi takper..biarjer dia isap tu akan membantu kuarkan air susu..anak akan tahan selama 3 hari tak minum.. jgn bagi air kosong..kolestrum yg sikit tu pon dah cukup sgt..bla,,bla.n bla.."




dan aku pon mkn la dgn lahapnyer di sepital..coz anak kuning jadinyer tk balik kg...mmg perut selalu lapar... balik jer umah MIL mak suh suami bakarkan ikan tenggiri...mkn ngan nasi panas n lada hitam.. no sayur..no buah..camno tu..kekadang hubby buat singgang...pagi minum milo ngan roti or biskut kering...




balik kg aku lak mak bakar ikan jugak..singgang or sup..kalo nk mkn ayam arwah abah sembelih ayam kg..sayur.yelek..tapi kekadang tu aku gian nk mkn lauk lain aku amik jer ..mak aku tak tau..jadi mana satu kita nk percaya kengkawan..ckp dok or warisan turun temurun..doktor kata mak jgn amik jamu or akar kayu yer..anak kuning..panas nnti...hmmmmm..aku mengeluh keliru..tapi aku ikut nasihat dokor..




dah 2 bulan pantang jamu n akar kayu masih tak usik.. anak masalah kuning lama... bertungku pakai barut..sungguh merimaskan ...penat ngan anak lagi..tak selesa ngan tu sumer lagi..dgn panas lagi..tapi terpaksa takut mak marah...haih..ni la org muda..tak berapa nk berubat...zaman kita dulu siap bersalai... abah hidupkan dapur arang den letakkan bawah katil yg hanya dialas ngan tikar mengkuang..mak dok atas tu sambil bertunggu..





mak panggil bidan kg tuk buat air ubat dari pelbagai akar2 dan daun2 kg tuk aku minum.."ha..air ni minum waktu pagi..tekan ibu jari kanan kat atas ibu jari kiri..selawat..ni elok tuk ketat mengetat..minumla aku.." tapi pasala tekan2 jari lak ek?




isu ketat2 ni amat glemer dari dulu sampai sekarang..terbaru kawan hubby ngan suami dia ni berniaga.. korang pernah dengar jamu perapat ke serapat ek? aku dh lupa..dia kata elok ni..ko bagilah bini ko mkn..aku dah try dulu sebelum aku jual..ko tanyer sendiri la laki aku..laki dia angkat ibu jari tgn tanda best..kalo ko tak cayer lagi tanya la si polan.. bini dia citer selalu si polan ni susah nk balik awal mlm..tapi sekang sebelum maghrib dah balik..elok ler tu kan..aku bukan nk promote produk ni tau... aku tk try pon lagik..aku tgh minum curora jus..jiran aku suggestkan..mmg elok tuk aku yg selalu sakit badan..dan utama sekali siapa yg ada masalh libido..setiap kali aku mengeluh sakit tumit or rahim mak aku ckp "tula ikut sangat cakap dok..taknak pantang elok2" hmmmmm aku mengeluh..dah nk sakit bukan masalah pantang....(dlm hati aku la..aku tk ckp depan mak)




apa yg nk aku citer kat sini bab ketat mengetat ni mmg harus kita org pompuan amik kira.. hubungan intim ni amat diperlukan oleh kaum lelaki.. jadinyer kalo kita amik mudah dan endah tk endah..sekejap bagi sekejap tak..sekejap penat..lama kelamaan org lelaki ni bosan dan jadilah pergaduhan..ni pengalamn kwn aku sendiri... bukannyer kita ni tk endahkan seks..tapi org pompuan ni banyak tugas..balik kejer nk bekejar masak...basuh baju..kalo anak kecik siapkan anak..kejap2 kang anak nangis nk susu, beraklah..yg dh leh berdikari tu ok lah....dh siap dinner basuh pinggan kemas dapur...pastu tak abis lagi ..gosok baju tuk suami anak n diri sendiri tuk esok hari..kalo ada pembantu alhamdulillah..kalo cam aku buat sendiri lorrrr...by the time mlm...badan dah flat.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz suami ntah kemana....aku la tu....sangat2 berbeza cara hidup kita ngan dulu..tapi mak aku cakap mak pon kejer ladang gaj dulu..boleh jer uruskan sumer tu..mlm bila anak dah tido barulah kemas umah..pepagi dh bangun awal2 siapkan nasi tuk anak balik sekolah nnti...mmg aku kagum ngan mak aku..



tapi kengkawan....usah risau.... Wanita yang berpeluh kerana terkena bahang api ketika memasak untuk keluarganya akan dibebaskan daripada neraka. Bagi wanita yang mencuci pakaian suaminya akan diberi 1000 pahala dan diampuni 2000 dosa. Lebih istimewa lagi ialah bagi wanita yang tinggal di rumah kerana mengurus hal-hal berkaitan anak-anak akan dapat tinggal bersama-sama Rasulullah saw di syurga kelak (ni full time housewife). Bahkan wanita yang rela dijimak oleh suami juga akan mendapat pahala dan lebih hebat lagi bagi wanita yang mati kerana bersalin akan mendapat pahala seperti pahala syahid.

7 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hebatkan wanita nie sebenarnya...

kak ina mail said...

Sebenarnya wanita lagi kuat dari lelaki, cuma lelaki kadang-kadang tak menyedari kelemahan mereka.

Katak Ijau said...

walaupun sy blum kawen lagi..
tapi rase cam best lak bace entry nih...
hurmm, byk kan sebenarnye pengorbanan jadi wanita nih...
hope sy pn leh tabah juge nanti2.. :)

dalila said...

wanita mmg hebat dan kuat..jgn disangka tgn yg menghayun buian bisa mnggoncang dunia..

katakijau lom kawen ek..takper elok sgtlah baca n3 camni..utk tambah pengethuan..

Sang Karipap said...

Banyak benda belajar daripada org yg dah ada pengalaman ni..hehe

Alhamdulillah, banyak info utk orang2 laki cm saya ni..huhu



Ada enrty baru..jangan lupa klik kat sini ya~

Klik sini :D

liennasts said...

sama lah ngan saya dulu.. anak kuning jugak.. pro long jaundice.. betul.. tak leh makan jamu.. anyway.. good info.. :). Rasa bersyukur sangat diberi kesempatan bergelar ibu..

AzMas said...

aku pun tgh amik jus curora. skip kejap pasal mendera merah sudah mari. dulu aku dah amik.. pastu aku skip sampai 3 bulan. skang on semula.. yg hairannya setiap kali aku amik suplement mcm ni.. mood aku telampau ler baik.. pagi2 nak g kejer rajin tacap sana sini.. kalau tidak.. pakai bedak ngan listik jek..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates