jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

cabaran lansing..




ni kisah di suatu pagi..



ntah apa yg hubby cari kt dlm almari..tetiba dia tanya mana baju melayu biru dia.. ntahla aku pun tak tau..maybe tinggal kt umah mak..dan lantas tatkala itu jugak aku ternampak baju kebaya biruku yg dah 7 thn tak dipakai..



baju tu aku cuma pakai sekali jer masa menyambut menantu dulu..pastu terus aku tak pakai2..dan kalo aku nk pakai sekarang aku hanya boleh masuk lengan jer..nk butang mmg tk boleh..maksudnyer lansung tk sampai..jadi korang dapat bayangkn tak badan aku..hhuhuhu..sedeynyer..






masa aku pakai baju ni dulu pun berat aku pun bukan berat badan ideal pun..masih kene turunkan banyak lagik..tapi setelah 7 thn dan melahirkan 2 org anak (nk mension jugak lahirkan 2 org anak tu.. nk salahkan ngandung la tu) aku telah naik 20 kilo dari berat masa aku pakai baju nih...makkkkkkkkkkkkkk... tulunnnnnn...





ternampak jer baju tu..... nk tahu apa kata hati aku? "bila agaknyer aku leh pakai ballik baju ni?" teus aku cakap kt hubby..bang raya thn ni kita paki baju biru ni nak? abg pakai baju melayu biru tu, ila pakai baju ni... hubby sengih..okeh..kita tunggu dan lihat..



sebenarnyer mmg aku tgh dlm proses menurunkan berat badan..dan aku cabar diri aku uk pakai baju tu raya nnti..korang rasa aku berjaya tak? n sebenarnyer aku start diet awal bulan 3 aritu..n aku cukup2 teruja coz aku dah turun 8kg..baru semalam aku timbang...harap2 aku berjaya..kalo nk target berat badan ideal aku kene turunkan lagi 20kg..banyk tu...tapi insyallah aku tekad..ni utk hubby (dia kata dia x kisah aku gemuks..tapi lelaki kan tentu nk tgk isteri dia cantik, comel, menarik kan) n tuk kesihatan badan aku... kalo korang rajin, kt n3 ni aku ada tulih naper aku tekad nk turunkn berat badan dulu..dan alhamdulillah buat masa ni aku masih mampu bertahan mengamalkan pemakanan sihat..w.pon kekadang tersasul gaks..contohnyer pagi nih...hehehe..


doakan aku berjaya ek.. dan kita tgk raya nnti muat tak baju tu ngan aku.. insyaallah kalo umo aku panjangla...amin...


aku tetap aku tapi dengan badan yg lebih sihat insyaallah...



6 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Salam...

hai, macam lebih kurang sama je misi kita ni... hehe. saya tak leh nak pakai jeans yg baru dibeli, tak muat kat perut ngan pinggul... hehe

satu lagi, baju kebaya nyonya masa zaman anak dara dulu pun dah tak muat. bila pakai cam sarung nangka... sayang betul, mahal baju tu.

jom sama2 cabar diri masing2... hehe. Chaiyok chaiyok...

sayangsayangibu said...

sya adalah pecinta makanan
macam tak boleh cabar je
sbb lagi dicabar lg nak makan ;p

dalila said...

lady salwa: harap2 kita berjaya la ek, sbb azam saya ni bukan baru ni je tau..dah makn puluhan thn..tapi masih x menjadi realiti..

sayang2ibu: dh puas dh kene cabar..tapi pekakkn telinga jer..last2 cabar diri sendiri

kak ina mail said...

akak pun ada masaalah yang sama.dah terlebih makan.akak pun nak cabar diri akaklah .berat akak sebenarnya dulu 56-60kg.sekarang dah terover weight.

E-na Zarina said...

Salam...E-na mmg simpan baju masa kawin dan baju2 masa anak dara sebagai ukuran utk tgk saiz body...boleh pakai lagi tapi kat pinggang x leh nak cangkuk, x sampai daaa...he he...dulu buat pinggang x suka guna getah so kalau pakai baju2 tu semua zip je la x cangkuk sbb dah nak 3 inci!!!huhuuu

dalila said...

k.ina, jom kita sama2 cuba turunkan berat badan..w.pon saya baru turunkn 8kg..badan mmg terasa lebih ringan dan lebih yakin..

E-na, baru naik sikit tu..tapi hati2 tau..jgn jadi mcm akak..huhuhu..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates