jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

budget 1 mei 2009


okeh kengkawan.. nampaknya tak lama lagi kita ada misi penting yg akan melibatkan masa depan kita semua.. penyertaan adalah sangat bermakna, oleh yang demikian sebarang surat menyurat tidak akan dilayan memandangkan penggunaan surat sudah semakin dilupakan sekarang. lagipun untuk menjimatkan kos setem yang mahal. sebarang bantahan atau penarikan diri bolehlah dibuat melalui telephona atau sms rasmi. alasan hendaklah bernas dan berasas. dan denda akan dikenankan walau apa alasan sekalipon (ahli yg hadir akan bermesyuarat berkenaan dgn denda tu nanti)
okeh.. harap penjelasan di atas jelas dan terang...
disini dibentangkan budget 1 mei 2009. ini hanyalah sekadar permulaan cadangan... boleh ditokok tambah dan ditolak sesuka ati ek!... nak jumpa agak menyusahkan..jadi jumpa jela di alam maya ini..

cadangan menu

1) Ayam 2/3 ekor dikerat 10 = 30 unit (banyak tu kita ada 8 org jer) RM8 x 3 = RM24

2) Ikan - a. kembong ( 1 kilo) RM10 x 1 = RM10

b. siakap 3 ekor (2 kilo) RM15 x 2 = RM30

c. Pari 2 ekor (besar ni) RM10 x 2 = RM20

d. Aji-aji (1 kilo) RM15 x 1 = RM15

3. Sotong (1 kilo) RM15 x 1 = RM15

4. Sosej tuk anak-anak (4 bungkus) RM3 x 4 = RM12


Cadangan air

1. Air mineral botol kecik
2. Air kotak (2 kotak) soya n tea bunga
3. Air gas botol besar ( 100 plus, strawberry, coke, orange)

air basuh tgn aku bawak sebotol

Miscellaneous
1. sos cili - 2 botol
2. tisu
3. pinggan dan cawan plastik
4. Arang
5. Air batu (2 bungkus minum n tuk ayam n ikan)


Bantuan ikhlas daripada ahli jawatankuasa khas:

Pengurus besar TEKUN Nasional - mintak bawak tempat bakar, sos pencicah ikan, daun pisang or daun kunyit kalo ada...pastu serai sikit kalo ada.. kalo takder aku beli jer..

Pengurus Besar TELEKOM Malaysia - mintak la bawak rice cooker ek! umah aku takder rice cooker kecik..besar gabak

Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Pahang - mintak tulun bawak spiderman ek

Ahli2 exco kecik- bawak perut



mende2 kecik yg lain pengurus besar pasar besar kuantan akan bawak... aku tukang perap jer..
memandangkan budget kita tu agak besar jadi abang aku kata air takyah la buat sendiri..beli jer..pastu tuk kebersihan takyah bawak pinggan bagai.. beli jer pakai buang.... harga kt atas tu anggaran jer.. harga sebenar tak diketahui.. kalo tak cukup budget aku tambah.. kalo telebih budget aku baham jer duit lebih tuh.. biar kembung perut...
abang aku cakap budget tu ada lebih lagi rasanya.... ikan tu pun pilihlah nak yg mana.. kalo suma aku rasa tak abis.... air tu pun cadangan jer...
ok..harap mendapat maklumbalas dari pihak tuan secepat mungkin. kerjasama dari pihak tuan amatlah dihargai.. malaysia boleh

27 comments:

Charlotte Arphenee said...

huhu... budget cam nak makan 50 orang... ate.. klu aku kurang2 3 peha, eyna lagi la... huhu.. aku setuju jerk La, buat le apa yg patut. pasal barang2 yg aku kena bawak tuh, aku angkut ler nanti okey. duit bulan ni lambat siket. tunggu claim aku masuk dulu...

dalila said...

wei... takkan nak mkn sumer kot? banyak tu.. pilihlah ikan mana nk wok.. or aku pilih sendiri jerk..
duit tu dtg sokpon takper..

AzMas said...

Dalila... aku tahu lah kita sume kuat makan.

AzMas said...

ni pendapat aku jelah

ayam - 1 ekor
ikan pari - 1 ekor yg besar
ikan siakap - 2 ekor
udang - 1 kilo
sotong - 1 kilo
air - bancuh aje 2 jug oyen/sirap/blakkaren
teh panas - 1 jug
air kosong
sosej - 3 paket cukup kot (30 pcs)

aku rasa rasa lah... macam ayam tu org tak makan sgt kot. Menu ni pon dah cukup cukup wat kita tak bergerak...

pagi sok nak brekpast kat cafe lak...

menu tu nanti kita sambung makan tghari... he he he

AzMas said...

ayam tu tak yah pon tak pe kot...
tapi ada orang yang tak makan seafood ke????

ummzaid said...

weh! nak picnic mana ni?
sampai hati tak ngajok orang...

Eyna's said...

sori geng...penyertaan aku 50/50 stakat ni...

atas sebab2 yang memang tengah aku elakkan...

tengah sdih giler ni...huhuhu

dalila said...

mas.. kalo ikut budget ko kecik no..kolek duit rm40 sorang. air tu memula aku nak bancuh jer..pastu abg aku ckp duit banyak lebih..beli jer..takyah susah nak bancuh.nak kene bawak bekas lagi..air gula..kalo nak gak air panas nnti aku bawak teh n jug..

aym sekor mungkin tak cukup..jei kata dia sorang dah mkn 3 ketul..sekor dpt 12 ketul jer... jadi aku beli 2 ekoq jela ek..

pastu nak tambah udang ok gaks.. jadi ikan pari ngan siakap jer..kembong ngan aji2 takyah..
sosej 3 paket dah..

AzMas said...

buat pengetahuan korang... pada tarikh 1 mei tu aku telah tolak latihan menembak yang dapat sijil lagi dari PDRM... setelah 12 tahun keje baru ni dapat ofer tau...

tak tahu lagi ler tahun depan dapat ofer ni lagi tak????

Azman pon teringin teringin teringin sgt nak g latihan menembak ni... tapi kitorang decide nak g gathering...

dalila said...

kitaorg ada gathering kak.. dah 4 thn tak bemesra.. akak nak joint ker? uishh jauh tu..

dalila said...

korang kalo tak g aku ngan jei duk 2 chalet sekaligus.. anak satu chalet, makpak satu chalet..pastu ajak budak2 hotel bbq ngan kitaorg..

dalila said...

ina kalo tak jadi kompem awal ek..nak kancelkan kek spiderman tuh..kang kancel kendian duit deposit angus

AzMas said...

dalila... sampai ati ko campak aku. aku pilih g gathering lar...
uuuwwwaaaaaaa

Shitsurei shimashita said...

mak oi! lapan org punyer makan meriah sungguh.
tapi takpe kalo abis kira oklah,
ya betul kena kurangkan tugas basuh membasuh ni.

AzMas said...

dalila, duit tu kalau berlebih kita pakat g tengok muvie ramai2 ek atau kita g main bowling... nak tak?

dalila said...

mkn mmg lapan org naga..tapi ko tak tgk lagi bdn sensorang..cam leh mkn tuk 16 org..eheheh tugas membasuh tu mmg lecehlah..kalo kt umah takper..

mas..aku gurau jela.. ina ni pun kalo tak dtg mmgla nak kene pelangkung..tapi kalo tak dpt nak dielakkan nak watcamner ina..takpela lenkali kita wat lagi

duit balance kalo nak g muvi tak sesuai..aku rasa mr arphane mesti tak setuju..main bowling laks aku dah 10 thn tak pegang bola.. tengoklah bapa yg balance nnti kita pikirkan..naik bot ker ok gaks..

AzMas said...

jom naik boat... asalkan kita ttp bersama. aku nak balik dgn bawak memori yang indah..

dalila said...

ok nnti aku survey bot or krus

Eyna's said...

aku nak sangat pegi...
yang problemnye skarang abg aku...
tetiba company abg aku buat trip ke Indon...free of charge..tp yg buat aku bengkek...untuk staff aje...aku x bleh ikut...

Kalau x pegi abg aku kena byr balik...dengarnya 2k+++...

Aku tgh pujuk abg aku lah ni...syglah sbb kite dah rancang lama gathering ni.

Plak tu...trip company tu kacau waktu aku bsame dgn dia...dah le nak dapat dok skali susah...

Eyna's said...

kalau aku x jadi...tpakselah mintak jasa baik ujei...tangkap mr.spiderman tu...


p/s:-huhuh...tak sanggup aku dok umah sengsorang...kowang happy2 kat sane..abg aku plak happy2 kat indon... tensen aku nanti...

AzMas said...

tak pe na, ko g aje gathering. if abe mu leh ber sonot2 ngan kompeni dia, ko having fun ngan kitorang. tapi makesure mintak ijin dulula yek. ko dtg aje ngan mummy dan daddy ko,

Eyna's said...

tak silap aku...1 mei tu ayah aku pun ada program dgn geng2 rempit die...

Charlotte Arphenee said...

korang ni... memasing ada chat box kan... yg p berborak kat sini tu naper? dah aku ketinggalan... huhuhu...

LA: aku klu ikutkan sme aku makan, no hal.

EYNA: susah2 sgt nko naik ngan aku pun okey aper, leh tulun pegang si wawa tuh. huhu

MAS: len kali la g menembak... nko nak tembak sapa lagipun kan? hehe

dalila said...

jei, chat box tu takleh tolong panjang2 kan..

ish,ish ina ni...aku rasa la kan keputusan terbaik adalah abg ko pegi indon, sbb kalo kene bayo 2k tu tak padan ngan g gathering yg rege 200 ni..n ko mintak ijin dtg ngan jei..

nnti aku kurangkanlah 2 ekor udg, 2 ekor sutun n sebelah peha ayam..yg lain kita bedal..ko kalo takut tido chalet sensorang ko jek sikit jer yong..terus taknak berenggang ngan ko sampa balik..

AzMas said...

La, kalo ikan aji2 tu sedap.. cancel lah ikan pari ek. Kat KL ni berlambak ikan pari. Aku nak rasa lah makan ikan aji2, Leh la kan kan kan.

Jei, aku meme nak g gathering... aku nak kasi adam bergumbira di sana.

dalila said...

mcm ni la senang.. kita rasa suma ikan..tapi beli sikit2 jela..kembong takyah la..ari2 mkn ikan kembong

Eyna's said...

Kwang3....La mane ko tau aku takut tido sorang ni...heheh


Ujei...stakat pegang wawa tu no hal...aku takut dia je tak mo dgn aku...


Ape2pun...aku akan usahakan pujuk boyprend aku tu dulu...

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates