jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

rambut dan senyum baru


salam isnin yang menghappykan (eceh.. senin paling aku takde mood...lama lagi nak tunggu weekend) last week yong potong rambut.. aku mintak cina tu buat fesyen cam panjang kt depan.. w/pun tak berapa serupa macam aku mintak.. tapi oklah.. aku kalo boleh belakang tu biar pendek cam laki.. pastu part depan tu panjang.. ada iras2 yg aku mintak tu..ok jela..



puncanya aku bawak yong potong rambut coz sekang panas sangat... kalo aku jemput balik sekolah tu.. masuk jer kete terus bukak tudung, pastu garuk2 kepala... dia ni kene syampo 2 ari sekali, kalo tak tengokla dia menggaruk kepala..cam org tua..dah la tu takleh pakai syampoo budak biasa nih.. kene beli kt farmasi... yong dari kecik prob kulit kepala..lepas disyorkan syampoo lactacyd terus ok... tapi kekadang aku pakaikan jer syampoo aku.. adib tak kisah.. kepala jantan la katakan.. aku pun dah lupa bila aku beli syampoo strawberry botol besar, sampai sekang tak abis2..





sebelum gunting... aku lagi suka rambut panjang, tapi yong sekolah pakai tudung jadi rambut pendek adalah pilihan yg lebih bijak..


ni dia rambut baru yong...dah tu serabut nak rambut panjang kalo nampak budak rambut panjang.




pandangan sisi













pandangan belakang... still panjang..kalo dia guna mesin pun takper, sodok kt belakang ni..






ha...ni pulak kes cabut gigi...dah sebulan aku tgk dua2 gigi atas depan goyang.. tapi tak cabut2..dulu bawah depan, tengah makan ayam tetiba dia bagi kt aku gigi..senang lak cabutnya..




dua2 kt bawh dah cabut.. kt atas ni susah sungguh..aku pun suh dia duk diam2..amik kain, pegang gigi kuat2 then cabut..yang satu lagi ni kuat sungguh sedangkan aku dah nampak gigi baru start tumbuh..aku pun takleh jadi...pepagi lagi aku kejut yong aku cakp nak g klinik gigi.. nak mintak ubat kt doc nak bagi senang cabut gigi..dia pon oklah.. sesampai jer klinik...register then tunggu jap..pastu nurse panggil.. aku, yong n adib masuk..nurse cakap rambut cam jelita..aku pon mende apa jelita tu? (dlm hati)... 2,3 ari lepas tu baru aku tahu.. upa2nya cita indon ek?






yong dibaringkan di kerusi.. muka ala2 takut..doc pun check gigi..ntah apa2 ntah direkodkan..pastu tanya aku nak cabut ker? aku bagi signal yer..jgn ckp kt dia..doc pon bagi perisa straberry...dan yong pun mula merabakkk....waaaaaaaaa....sampai kat luar dengar..rileks..doc ckp..tak sampai beberapa sec dah cabut...dia punya marah kt aku, ckp aku tipu..sbb aku ckp nak g amik ubt jer....hmmmm..apalaks alasan aku lepas nih nak ajak diorg cabut gigi..adib dah ckp awal2 taknak cabut gigi..


yong dengan gigi rongoknyer..yg putih sikit2 tu gigi baru tumbuh..






ni pulak skirt aku baru beli..yang menjadi isu adalah dia tak berapa nak pakai coz skirt tu singkat sikit..cikgu kata aurat...hmmmm...aku kene lebih peka lepas nih dgn pakaian anak dara aku nih.. tapi kekadang dia telupa gak..pakai dress singkat... skirt yg ala2 minah lumba keter suma dah reject.. baju tido seksi pun jenoh aku explain.. kat umah takper......alhamdulillah yong dah mula mengenali aurat di usia masih muda..zaman aku dulu sekolah menengah baru nak pandai pakai tudung..

13 comments:

AzMas said...

yong dah macam amoi...

Eyna's said...

hhahah...aku pun aku stuju...

dalila said...

aku tak pasan pon..ko ckp baru aku pasan..

Marsha~ said...

yoooonnnngggaaaaakk.. hehehehe.. kita mmg harap anak kita simpan rambut panjang kan?? cantik je, tapi tulah takut diorg tak selesa

Charlotte Arphenee said...

urmm... La dah lalu dulu bawak anak p cabut gigi bagai kan. aku tgh pk camner nak pujuk hud g cek gigi dia, nk biasakan dengan dentist tu dulu. senang nak cabut gigi nanti. yg pasti dua2 anak aku, gigi kapak dah serpih. jatuh kena simen. huhu

dalila said...

ganaz tul anak jantan ngan tina ko jei.. serpih gigi jatuh...kuat cam uminya gak..

AzMas said...

anak jantan... adam pernah dahinya bertelur sebesaor telur ayam... muka penuh calar balar yang luar biasa. Jatuh kat jalan raya kerana berlari2. Main ngan sepupunya yg dah beso.

Aku lak masa tu tgh sibuk ngan kenduri kawin my SIL... Masa Azman cempung adam bawak masuk dlm umah, dia cuba sorok dari aku.. Aku lak berambat dapatkan adam...

macam nak pengsan aku, bila tgk keadaan adam. aku nangis lebih kuat dari adam. Pastu aku dilarang keras membantu kerja2 kenduri... jaga adam aje.

Dgn sepantas kilat aku cari air batu dan demahkan kat dahi adam... Tak lama pastu, telur ayam di dahinya ilang...

dalila said...

ko ni mas..lemahkan semangat anak jer..dia dari boleh thn sakit, terus tekezut ko nangis.. nak besar mmgla memacam ditempuhi..makin besar makin banyak diteroka dan menjadikan anak2 kita semakin dewasa.

Charlotte Arphenee said...

anak2 aku klu jatuh nangis kejap jerk... meraung kuat2 pastu oke ler... lebih takut kena marah dari sakit jatuh. huhu... nak buek camno, umi garang cam singa.

Eyna's said...

La...buatlah chat box satu...skali skala bleh aku sergah ko buat keje...

Shitsurei shimashita said...

seronok tgk budak2 ni, mcm takda masalh jer. happy slalu hingga kita yang kdg pening2.

dalila said...

betul tu.. bebudak ni mmg happy manjang.. kita jer org tua ni memacam masaelah..itulah dinamakan manusia normal..

ummzaid said...

suka tengok rambut yong..
lembut berkilat.. :)

akak pun setuju sangat kita ajar anak2 tutup aurat sejak kecik..

dah biasa bertudung, mudah, InshaAllah..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates