jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

ngape? ngape? ngape? ngape?


adib memang suka bertanya..kadang2 soalan yg diajukan bertalu-talu.. walaupun yong banyak mulut, tp melayan adib bercakap mmg memerlukan IQ dan juga EQ yg tinggi.. jawapan hendaklah berasas dan tepat risau disalah tafsirkan kerana setiap apa yg aku ucapkan akan dihafal di kepalanya..


teringat aku mlm tadi waktu tgh iron baju sekolah yong..adib tanya aku ttg patung bug Y2K..dulukan glamer Y2K ni..adala patung tu kt umah aku..dia tanya aku:


adib: ma, apa nama dia ni?


aku: bug


adib: bug tu apa ma?


aku: hmmmm... mcm pepijat..


adib: pepijat tu apa ma?


aku: pepijat tu suka isap darah (ye ker? ntah aku pon tak tau)


adib: mcm nyamuk ker ma?


aku: ye..


adib: ngape dia mcm nyamuk ma?


aku: sbb dia suka isap darah


adib: ngape dia suka isap darah ma?


aku mula mengeluh...


aku: sbb dah tu makanan dia


adib: nama tu makanan dia?


aku: darah sedap agaknyer..


adib: ngape darah sedap ma?


aku: nyamuk jer rasa sedap..kita takleh minum darah..


adib: manusia tak minum darahkan ma.. kalau minum darah jadi hantu..


aku: yer...(fuhhh...lega cam dah abis soalan)


adib: darah manis ker ma?


aku: tak..tak sedap..


adib: ngape tak sedap ma?


aku: aduhhhh..ada lagi..g main kt luar dib..kang tekene iron ni kang..


adib pon berlalu pergi..aku tak pasti apa sebenarnya yg dia ingin tahu..kekadang soalan dia menggugat kesabaran aku..


kekadang dalam keter..ada lori besar lalu..dia tanya aku ngape lori tu besar ma? punyalah bangang aku jawab... dah dia besar nak wat camana....sbb dia nak bawak banyak barang yer ma?hmmmm..tau pon jawab sendiri..


aku parking kete kt bawah pokok..ada tahi burung kt cermin..aku basuh ngan air wiper..adib tanya ngape pasang wiper? aku ckp ada taik burung..ngapa ada taik burung? burung berak..ngape burung berak? dah dia nak teberak..yela..ngape dia nak teberak? dia mkn mesti berak..ngape kalo dia mkn dia berak? kenapa adib berak aku tanyer? adib tk berak pun...


semalam adib berak..aku jawab..adib tediam..kepala ligat mencari jawapan..tapi dia terus diam tak jumpa jawapan..aku pun menerangkan.. setiap mende yg hidup sumanya akan berak.. dah pokok tu berak ker? tanyer adib..ya... camana?hmmmmm....panjang lagi soalan kalo aku jawab..tapi aku bukan dlm mood nak jawab soalan..jadi aku ubah topik..takper ker?


itu hanya diantara soalan adib..bayangkan aku yg 24 hrs dok ngan dia nih..bapa banyak soalan aku kene jawab dlm sehari....

7 comments:

Shitsurei shimashita said...

jawab jangan tak jawab hehehe!! merangsang minda dan kesabaran kita juga tu wo!!! :)

ummzaid said...

gitulah anak2... :D

AzMas said...

budak banyak betanya maknanya dia bijak mcm mak dia ler tu...

Marsha~ said...

kihkihkihkihkioh... kalau buat2 pengsan ok tak?? byk betul soalan.. rasa mcm jawap exam lak.. kihkihkih

dila~noor said...

btl ckp marsha..
lg susah dr soklan exam ni..mmg kene iq and eq..
kalau tak sabar,ade yg kene iron kn?heheh
dulu mak sy babysit anak org,suke jgk die bertanye..last2 sy tnye die balik..eh..tau plak jwb =)
kdg2 dorg ni saje je agknye..

dalila said...

sajer nak uji kesabaran mama....sabarrrrr...kalo tgh letih tu..aku biar jer..malas nak jawb..

irasilver said...

so cute!

gitu la budak budak kan! Tapi sebenarnya tu yg wat depa bijak cz perasaan ingin tahu tu membuak2!

Kita la penatttttttttt!! :P

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates