jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

duta village, kuantan pahang (part 4)


siap mandi laut pun dah kul 6.40 aku rasa... terus mandikn budak duaorg tu..syampu bagai..pasir kt kepala..sementara aku pulak bersihkan diri..papa suap anakandanyer mkn nasi lauk ayam kicap tadi.. lapar sungguh nmpaknyer..ngadap sampai licin nasi.. camana nk bbq dah kenyang...n yong nampaknyer dah semakin layu..penat campur ngantuk..
malam adalah masa yg ditunggu-tunggu... bbq n sambut birthday adib sekali.. dari ari tempah kek lagi adib tak sabar2 nk tgk kek spiderman dia.. lepas maghrib papa suh g booking pondok yg masih kosong.. pondok tu ada 3 jer.. 2 ada org..yg lagi satu tu kene cecepat la takut ada org lak kang.. lepas masukkan adiah kt dlm paper beg, sbb aku tk sempat nk bungkus....aku pun terus ajak anak aku g duduk kt pondok tu...

papa alihkan kete betul2 depan pondok..so senang nk angkut barang... kuarkan suma barang n sms jei ckp kalo dah siap dtg kt pondok.. papa ngan abi mula hidupkan api dan aku buatla apa yg patut.. jei takleh lepaskan anak tina dia..takmo dok diam..ada yg lebam kepala idung kang.. aku kuarkan bahan2 nk dibakar..tp the problem is...suma masih keras maaa..... camana sari suntuk dok dlm kete leh keras lagi nih... bakau la slow2... sebenarnya abi cadangkan buat bbq lepas asar tapi aku pon tepaksalah terus terang ckp mas sampai mlm...so tundalah ke malm.... n masalah besau kalo mlm adalah anak2 suma dah mengamuk penat..yela dok layan mandi kolam ngan laut kan.. tapi takpela..ada perkara yg takleh dielakkan....

so sesi membakau pon bermula... dimulakan ngan sosejla..kang memasing penat, tido tk sempat nk mkn..lagipong nk suh bebudak duk diam..tapi yg malangnyer suma buat tk layan jer sosej tu..adib ngan yong dah kenyang..mkn gak la sesikit..anak jei tk bapa nk makn jer.. so mk budakla mkn..

jei kuarkan sos thai mari..sungguh sedap maa.... delicioustos.. superb..tak bukak pong sos aku beli.. layan ngan sos thai ni jer.. jenohgakla membakar sambil mengejar anak.. abi kene awasi anak jate jei kene awasi anak tino.. dua2 lasak woooo..aku rileksla sikit anak dah besau..

sementara itu aku sibuk kene jawab soalan dari ahli lembaga pengarah besday party.. ngapa tak bukak kek lagi.. ari dah mlm..aku ckp tunggu adam..adam sesat.. masa berlalu adam masih lum muncul.. yong ngan adib dah mula merengek..adam sesat lagi ker ma? jap lagi ada latu.. dan itulah soalan yg sama yg terpaksa aku jwb sementara menntikan adam sampai..


aku pun lupa kul bapa mas n family sampai.. lam pukul 9pm kot.. mas sampai terus aku g amik kek.. pastu masak air jap sbb mas nak air tea panas.. nk amik gambar adiah sekali batery dah out la pulak.. disaat-saat aku amat memerlukan... charge sekejap.. dlm 10 min dah la.. bolehlah bertahan sekejap..air masak terus aku g bawak kek kuar..n pelagi adib mmg tak sesabar..bukak la kek spiderman tu kat pondok utk dipertontonkan kepada bebudak ni.. adam yg baru jer sampai tadi terus meluru kt kek yg sedang dikerumun..n dgn sepantas kilat ditangkapnyer spider yg sedang merayap kt atas kek..tekedu adib ngan tindakan adam..nampak muka bengang dia..aku terus angkat n bawak kek kt meja..


sementara menantikan mas siap mkn.. adib ngan yong main buai yg abi iktkan kt pondok sebelah..ntah camana tejatuh..pelagi menangisla adib..dan keluarla apa yg terbuku di hati..sakit jatuh buai tapi mulut ngomel pasal kek dia... dia kata adam tu ponyotkan kek dia...(salah penggunaan ayat adib ni) aku kata aku dah baiki..membebel la sampai kebilik.... tak puas ati lagi kt adam..katanya naper adam tu nakal sangat..adib tgk dlm komputer dia baik jer..( sesambil nangis nyer) aku ckp dia kecik lagi..naper kecik lagi?.. dia baru lahir.. naper baru lahir dia kecik lagi?.. mmg la kalo baru lahir dia kecik..adib baru lahir jugak..tapi terus jer besar ...hmmmmm...menjawabla aku..


okeh mai kita layan gambar laks....

antara adiah tuk kengkawan, tak sempat nk amik setiap satu..bateri camera abis..
papa n jei bakar udangpenyepit tu pun jadi rebutan hud dan adib

aku bawak lari kek... kek spiderman adib..adib tak suka spiderman merah..dia suka yg jahat tu..spiderman itam..ikut suk atilah dib..sekor spider dah kene penyek (adib ckp ponyot) ngan adam..

papa bakar lilin..

suma nk tiup lilin..tenggelam birtday boy....muncung memasing..pas mkn kek acara tukar adiah laks..... lama la pulak adam ni balik mandi..yela..baru sampai kan..nk refreshkan badan..yong dah mengamuks nk adiah..jenohla aku pujuk..adib pulak ngamuk nk tido..penat..wa dah tebongkang lam kete..yela jam dah menunjukkan pukul 10 lebey..adam siap mandi yong dah tetido frust..dia punya tak sabar nk adiah masa papa beli adiah lagi..budak besar ni dh tahu mintak2 adiah... aku pesan, org bagi adiah amik jer..jgn ckp apa2..ckp terima kasih jer..jgn ckp tak suker ker, apa ker..bapa kali dia lak yg ingatkan adib..
sepatutnya pakai undi..tapi nk cepat guna komputer minda acik jei jer.. otak aku dah agak beku ditiup angin pantai....
adib dapat adiah dari adam..adib dah jeling2 kt kete ni start dari adam kuarkan... dia dah bising2 nak kete.... aku ckp dlm ati kalo undi adib tk dpt ni kang jenohlah aku menjawab mlm ni kang.. sok gerenti aku kene cari sebijik... tapi sib baik minda acik jei bergerak pantas menilai minda adib..undi dpt kt adib..tq acik jei..n adam.. tapi adam cam taknak bagi jer...
hud bagi kt adam..
adib bagi kt hud..adiahnyer adalah jam ada lampu ngan music...


mas bagi kt abi...bantal busuk
abi bagi kt papa...adiahnyer adalah selipar lam bilik..apa ek org panggil selipar tu...selipar tidur ker?

mas bagi kt jei..adiah apa aku tk tahu..


papa bagi kt babah adam.. kenangan dari laut..kerang-kerangan dan siput duk dlm bekas kaca...
aku bagi kt jei..set bakar lilin wangi haruman lavendar..jei ko kalo balik kejer penat..malam2 bila suma budak dah tido ko pasang la lilin tu..rileksssss.... (time OT malam pon ok gaks)
aku dapat adiah dari en. azman..berat woooooo..aku ingat pasu bunga dah tadi.. tak sampai seminggu pon aku sefamily abihkan ...air kotak soya...less sugar lagik..ari2 bantai air soya jek..

mak-mak budak yg semakin membesar...adik aku tekejut tgk gambo korang weh...aku dia dah tau dah saiz..korang jer dia baru tau..


sedap ker mas?


yong tengah rileks atas buai abi hud buat.. ok stop kt sini dulu...to be continued...
p/s kisah adam tak berskhir kt duta village jer tau...sampai kt umah pon tak abis2 adib ngomel pasal adam.. atok nenek poksu ayahandak sumer ngakat adib passal adam....(mas jgn terasa yer..aku sajer nk abadikan kisah anak2 kita kt sini...sebagai kenang-kenangan...) nak2 citer pasal senapang tu...nnti aku sambung ek...
oh yer ada diantara gambar ni aku curik dari picasaweb mas...

6 comments:

Eyna's said...

Sonotnya korang kan...
kata kat adib jgn marah...adam tu tengah bunuh salah sekor spiderman jahat tu je...
Tak le banyak sgt dah yg perlu dihapuskan...
anggaple adam tu spiderman merah...

dalila said...

betul tu acik na.. adam cam spiderman merah laks kan..patutla cam tk bapa nk serasi jer bedua..

AzMas said...

he he he... weh soli ma.. tangan adam memang pantas. dia sendiri pun memang pantas. pastu dia memang jenis tak takut kat sape2 pun.

wa said...

Standardlah, budak2. Kalau x nakal,x pantas, tak kuat merajuk bkn budak itu anak patung namanya.

AzMas said...

LA.. bukan aku bagi adiah kat Jei. Jei bagi adiah kat aku 3 in 1 cutter.. yang nak buat kepek2 ngan acar tu..

dalila said...

cenggitulah bebudak... arwah tok jijoe ckp..yg dok diam tu labu ngan kundur jer..

yela mas..sorii...salah lah pulok..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates