jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

kenduri kesyukuran




kenduri kesyukuran ni sepatutnyer diadakan pada 1 mei, tapi terpaksa ditunda pada 3 mei memandangan aku sefamily ada meeting tergempar kt duta village... so pak mertua aku ngan senang ati tunda tarikh ke 3 mei... so lepas balik dari duta village aritu kami sekeluarga tebongkang kepenatan... kul 5.30pm papa suh kejutkan dia.. yela dia kene la g tengokkan persiapan kenduri tu kan...p


apa mmg letih sangat aku tengok... sian terpaksa gak pegi tolong2 apa yg patut.. papa ckp aku takyah g la... dia tau penat...pandaila dia auta org-org kt sana nnti.. sampai kt umah pak mertua aku papa ckp ada org dtg umah..so aku takleh dtg..nak selamatkan bini gitulah... (aku takleh ponteng mende gini, sbb memasing nanyer)


so..petang tu mmg sibuk..angkut kusi meja, khemah..n hampir sumanyer papa buat sensorang.. sian papa..yg laki lain ntah kemana n ntah buat apa..hmmmm..mlm tu pun papa jugak yg kene beli ayam bagai...balik umah pon dah kul berapa...aku masih lagi tak pegi..goyang kaki kt umah..
esoknyer..pepagi lagi aku masak mee kari..mak dah readykan barang2..mak suh aku masak..dia kata aku masak sedap..sajer jer senenarnya..nak suh aku..aku pon tak kish..bukan susah sangt kn..kari ayam jer..yg bezanya campur ngan segala khazanah malaya yg lain.. papa awal2 lagi dah kuar g tolong kenduri..tak sempat masak lagi mee kari...papa pesan soh dtg awal sikit...jgn lambt sangat coz semalam tak dtg..

siap masak mee dah kul 8am..kejutkan anak..mandi n suh mkn kul 9am..kul 9.30 baru sampai umah pak mertua aku... sib baik papa tak marah..hehehe..biasalah...dah lambat pepandai la buat kejer apa yg patut...memula aku kemas umah n vacumn apa yg patut...sapu sawang sesikit..kuarkan kusi suma kt luar..dah siap baru aku ke dapur n tulunla apa yg patut..suma masak sendiri jer.. masak adik beradik..


lupa nk citer kenduri kesyukuran ni sempena pak mertua aku yg dah beransur sembuh.. sebulan di ward..suspect buah pinggang problem..memula pak mertua aku tumbang masa ada lawan golf kt bahau..pak mertua ni kaki golf..kekadang tu ujan pun g main gak.. sebulan dia terbaring takleh bergerak..cuma boleh mengiring..nak duduk pun kalo tak pegang boleh tumbang....mkn suap..nk buang air pun kt katil jer....masa sebelun tu ari2 papa kene tido kt sepital.... pak mertua aku taknak org lain jaga..hmmmm...ntahla sian gak kt mak mertua aku yg langsung takleh kemana..balik kejap pun dia tk bagi...tpi kekadang papa tukar gak ngan bang dia jaga mlm..tak larat takleh tido..sok pepagi dah nak g kejer... so masa sakit dia berazam kalo sembuh nk buat kenduri..n now dia dah boleh bejalan tapi pakai tongkt la..


kalau kenduri apa lagi ek? layan makan la.... meh layan gambar menu aritu..nasi beriani..

antara yg terlibat dlm menjaya majlis aritu..
















tetamu datang sampai kul 5 pm...alhamdulillah suma lauk ngan nasi licin....

2 comments:

Eyna's said...

Mau tak licin...tengok le menunye...smua menyelerakan...
ish3...mana plak aku nak cari nasik pepagi bute ni...lapor mata sungguh.

dalila said...

sama la ngan aku ina...mata sentiasa lapo.. kalo tgk iklan makan kt tv pon aku leh terpengaruh.. dah namanyer pon pencinta kolestrol..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates