jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

abang kahwin lagi satu...



sabtu lepas anak2 takde kt umah..ikut SIL g family day... so mlm tu aku dan hubby g ler dating berdua. bukan senang nk dating berdua-duaan sekarang..unless mak aku dtg rumah..barulah aku leh manja2 ngan hubby, jln dua2 berpegangan tgn.. bercinta gitu... g jalan2 hubby nk cari kasut.. so kekdahnya aku tk msk la mlm tu nk kuarkan..aku g mkn kt giant je..aku mkn nasi ayam cendawan claypot.. hubby takleh mkn menda gitu..aku tanya dia kenapa bang? dia ckp bekas claypot tu tak menarik...hmmm..pulakkkk... (mas, aku ternak lemak mlm tu...abis licin aku mkn)

so... tgh jenjalan aku ketemu ngan sahabat lama.. aku rasa last aku jumpa dia masa anak dia baru lahir..sekang anak dia dh 1 1/2... dh kalo pompuan jumpa apa lagik boleh dok berdiri dua2 org tgh jalan mulut pot..pet..pot..pet..banyak menda nk citer dlm masa yg singkat.. member aku ni dulu susah nk dpt anak.. amik anak angkat dua org terus lekat.. rezeki..dh hampir sepuluh thn nunggu..akhirnya pegnan jugak dia..dan yg mengejutkan aku dia pegnan anak kedua.. aku tk pasan perut dia..dia ckp baru aku tgk..dh 4 bln..rezeki..

sebenarnya ada kaitan ngan tajuk diatas..dugaan kawan aku ni terlalu berat tuk ditanggung.. dia bermadu..aku pun tak pasti dia tahu ke tak.. tapi hubby kenal rapat ngn husben dia.. so mmg tahu jln ceritanya.. sempat lagi kami borak ttg r.tangga dia.. mmg kesian..suami ada pompuan lain..tapi aku tk lah ckp status dia yg aku rasa dia bermadu... dia dh biasa suami tk balik 2,3 hari.. dia kata dulu dia tk kisah..sbb dia tahu tuntutan kerja suami dia camtu..tapi setelah tahu keadaan suami yg ada yg lain mmg hati sentiasa sakit, marah, geram pastu ngan anak kecik lagi...kesian sungguh..

dan aku pulak yg sentiasa ngan hubby ni bayangkanlah kalo hubby tak balik sehari..agak-agaknya mau aku buat report polis.. balik lambat pon aku dh macam cacing kepanasan.. aku bukan risau hubby main pompuan tapi aku risaukan keselamatan dia..sbb aku kenal hubby (buat masa ni tkbuat hal lagi la..tp xde manusia akhir zaman ni yg perfect) sbb hubby bukan jenis kuar malam.. bukan jenis lepak ngan kengkawan... aku pon dh lupa bila dia last kuar ngan kengkawan...aku rasa takde..kalo ada pun setahun 2,3 kali jer..masa mmg banyak dihabiskan ngan family...

mmg berpoligami digalakkan dlm Islam....ianya madu bagi suami..tapi hanya sesetengah isteri jer yg betul2 kuat tuk berkongsi kasih.. bagi diri aku? aku tak sekuat itu.. aku betul kagum ngan isteri yg mengizinkan suami kahwin lain... sanggup berkongsi kerana terlalu kasihkan suami..tp aku masih tak faham adakah kasih sayang itu dpat dibahagi seadilnyer..bagi diri aku sebagai pompuan aku hanya boleh kasihkan seorng insan..tak boleh dua atau tiga..dan sekiranya ada mesti ada yg paling kita sayang.. begitu juga kalo bermadu..dlm tanggapan aku yg terlalu daif ini mesti suami tk sayangkan kita lagi..kalo tk kenapa dia nk cari yang lain.. itu hanya pendapat peribadi aku..bukan aku nk persoalkan hukum Allah.... ianya hanya pendapat.. mungkin sbb itulah Allah letakkan talak ditangan suami..kalo tk agaknyer bersepah-sepahlah duda kt dunia ini..

dan mlm tu sebelum tido aku baca majalah mastika kebetulan pulak cerita kt bawah. kebetulan sungguh...





dan mlm tu aku didatangi mimpi yg begitu menggerunkan.. aku bermimpi hubby kahwin lagi satu..apakahhhhh maksudnya...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... sampai terbawa-bawa ke tido.. aku ingat lagi nama pompuan tu zie..muda lagi dlm 20an.. menangis-nanis aku merayu..abang tk sayangkan anak ker..dia boleh buat bodo je.. siap tepon2 lagi..yang si zie ni pulak siap dtg rumah aku.. ayat yg aku takleh lupa masa dia dtg... abang aku ckp "eh zie kenapa datng tak cakap" (baca ngan nada manja macm org bercinta...

dlm hati aku mmg bak gunung berapi tapi aku hanya mampu menangis... aku sungguh lemah..dlm mimpi pun lemah... panjang lagila perjalanan mimpi tu dan akhirnya aku tersedar.. aku berightifar banyak2..mengucap..sbb mmg aku betul merasai alam madu tu dlm mimpi... nk nangis pon ada masa terjaga tu.... syaitan ni dlm mimpi pon sempat lagi nk mnyesatkan aku.. aku kejutkan hubby.."bang..ila mimpi abang kahwin lain". dan jawapannya adalah..."hmmmm"..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.... apa lagi yg aku expect dia ckp..dia tgh tido...dan mata aku terkebil2 di dalm kegelapan mlm takleh tido.. memikirkan mimpi ngeri aku tadi......

bayangkanlah kengkawan... dlm mimpi pun kita tak sanggup berkongsi kasih..bayangkan isteri2 yg menempuhinya... tk dpt aku bayangkan perasan mereka.. siang tu aku berdiskusi ngan hubby ttg mimpi aku..... "sorang pun abang tak terjaga ni pulak nk sorang lagi".. jwpan yg biasa2 kita dengar.." bang..kalo abang dh takde ati ngan ila satu ari nnti..ila nk bang jujur jer..gentleman..terus terang.. gitu jugak kalo ada yg lain..terus terang...mmg la ila akan marah2..tp jgn berahsia..takkan ada kesudahan.... dan ila taknak abang menanggung dosa dan maksiat.. dan tahulah ila nk buat apa..sayang nk buat apa? aku jawap..selamat jln romeo.......". boleh ker.... dh org tak sayang.. nk kata apa lagi kannnnn...

"dah lah yang jgn fifkir yang bukan2... abang dh tau dah akibat mende tu sumer...".
hmmmmmmmmmm... aku mengeluh panjang....

Ya Allah kekalkanlah jodoh kami hingga ke akhir hayat....


aku takkan jadi cam gambar bwh ni aku rasa..aku tahu tahap kemampuan aku...aku hanya mmpu menangis dan merajuk yg panjanggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg............




hmmmmmmmmmmm.... berat lak topik aku pepagi ni ek...... layan je la...

12 comments:

Eyna's said...

La...aku pun beberapa kali mimpi mcm ko...konon2 aku nangis le masa dlm mimpi tu...bila tersedar rupa2nya memang aku menangis btul... sbb tu bila aku cite kat abg aku...aku mimpi...abg aku tau dah apa cite mimpi aku tu....

Pnah skali aku mimpi mase tu abg aku ada kat sbelah...tjkejut dia nengok aku bleh mimpi sampai tahap mcm tu...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Uih, pagi2 dah bincang bab2 camni ek...

Kiter pun pernah gak mimpi camni. Tapi tak ingat lak nangis tak dalam mimpi tu...

Tu la, jawapan standard semua lelaki "yg sorang pun tak terjaga...."

sama la, rasanya tak sekuat mana untuk melalui perkara camni. mungkin akan minta dia pilih salah satu... lebih rela hidup sorang2 dari berkongsi...

dalila said...

eyna: ni dh kali kedu aku mimpi..dan setiap kali mimpi mmg aku skit hati sampai keesokan harinya..sian la yg tak bersalah tu... kita ni terlalu memikirkan

dalila said...

sal: mmg lebih rela hidup sorang dari berkongsi... org dh x sayang buat apa nk duk sebumbung lagi..lagipun biarlah mkn hati sekali tu jer... dh kalo bermadu mahu hari2 mkn hati tambah lak ulam jantung...huuuu haruuu..

AzMas said...

oklah tu kalo dah bermimpi mcam ni.. org kata mimpi tu terbalik. ibarat kalo mimpi suami meninggal, maknanya umo dia panjang.. Wallahuaklam

walau apapun.. gegurl semua kena standby. Terutama yg dah kawen ni. Jgn 100% bergantung pada suami. belajarlah jugak berdikari. bargaul ngan jiran tetangga.. (macam ler aku bercampur sgt).. Atleast kita saling kenal mengenal ngan jiran sebelah rumah. Time raya tu g lah berkunjungan.

Belajar2 ler bawak keta.. belajar2 ler bawak anak g klinik sendiri.. ramah mesra sket ngan doktor. belajar2 g kedai sendiri. Belajar2 ler bayar bil sendirik.. skang dah mudah. bayar pakai online jek.

Sekurang2nya.. kalau apa2 berlaku kita tidak akan terduduk terjelepuk terterap terbungkam dan mcm ter lagi..

pastu berikan ruang utk diri sendiri. hargai diri sendirik.. cantikkan diri sendirik. ha pe lagi yek... cari lah duit utk diri sendirik. hahaha.. panjang lebor nih..

pastu kalo boleh berkawan ler.. atleast kita ada kawan utk keluar.. (mmm.. aku cuma ada kawan utk keluar time opis hour jek..) Kat rumah tak der kawan yg intim.. haru..

dalila said...

mas: betul tu mas.. jgn terlalu bergantung ngan suami..aku rasa aku dh abis berdikari dh ni..sumer mende aku buat sendiri rasanyalah...

kene cari duit sendiri..banyakkan pergaulan..ha tu penting gaks....nnti boleh dapat spy percuma..

n yg penting jgn abaikn suami..jgn ingat bila laki dh boleh buat sendiri..abang senduk la nasi sendiri..saya nk tido....jgnnnnnnnnnnnnnnnnnn.. sesekala aku buat gaks.. ngantuk sgt..hehehe..

AzMas said...

yes Dalila.. walau apa pun suami wifey sumer.. wajib layan suami bagaikan raja. Tugas isteri melayan suami dan patuh pada kehendak suami selagi tak melanggar syarak.

Layanan makan minumnya.. tanda dia bermanja dgn kita. Tanda dia mencurahkan kasih macam bebudak. Tengok anak kita makan macam mana.. Suapan tanda kasih.

Sesekali suami oder soh buat air tu bukan bermakna dia mengkuli kan kita tapi nak bermanja..

Wifey sumer.. sesekali tu suapkan ler suami.. jgn malu jgn janggal.. tu suami kita. sukati ler nak buat apa poon. Kang org lain buat kang.. haaaa.. melopeh..

Walau sesiapa pun suami.. dia mahukan layanan dan manjaan.. dan perhatian dan sedikit mengada2 yg tersembunyi.. Hah pandai jek aku nih.. Walau pun gitu dia nakkan pujian sang hero yang gagah perkasa dan kuat dan pandai serba serbi. Padahal kita lagi pandai.. hehehe.. Ampun pakkk..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

memang kan kak..klu kita terlalu memikirkan sesuatu tue pasti akan bawak ke tido..huhuh kita pun penah mimpi cam tue gak..pas tue bangun tido nangis2...hahahaha sampai kena gelak nan suami...
memang zaman skrang nie..xda manusia yang sempurna..tapi kita kena berusaha tuk menyempurnakan rumahtangga kita...huhuhu takut sangat dengar kes2 poligami nie..mana ada perempuan yang sedia berkongsi kasih sebenarnya..mulut kata ok..tapi hati..ya allah murninya hati wanita yang sanggup di madukan..huhuhuhuhuhuhu

dalila said...

mas, lama gak tak mkn bersuap lepas mkn beradap pengantin aritu.. baru ni ada gak seben suap sbb mls nk pegg mknn.. tp nak rasa..demam PIL... segan oiiii..kalo masa bercinta time haram tu tk segan laks..huhuhu

dalila said...

ieda: maknanyer bukan akak sorang la yg mimpi ngarut ni kan.. ramai lg wife2 di luar sana... seriau mak...

Ena said...

hehehe..

sy pun penah juge mimpi macam tu.. bukan sy je.. hubby pun same.. dier kat sy curang ngan dier..

Hakikatnya, kami tetap sama.. Love each other.. :)

LYaFRINA said...

saya pon pernah mimpi smpai menagis teruk.. bila tsedar.. mmg betul2 menangis.. apa tandanya tu??

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates