jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

mkn apa t.hari ni?


jom aku hidang mkn t.hari tuk tetamu yg nk menjamu mata... masakan ni minggu lepas punyer.. aku kalo ari kejer mmg masak simple2 je...n sejenis lauk je..kadang2 tu 2 jenis.... kalo xder lauk tepon hubby suh bungkus sop or t.yam..pastu aku goreng telo..tu kalo darurat la..contoh kalo aku skit kapla ka.. or aku x sempat beli bhn mentah ka...or aku 'M' ka...

hubby mmg teliti sikit ttg ikan..ada jenis2 ikan yg tertentu jer yg leh masuk tekak dia..lagi satu kalo ikan tu ikan air batu mmg rejectla jwbnya... dia kn dok kt tepi laut..mmg dah biasa mkn ikan fresh ni... aku lak dok cerok kg yg mmg susah nk jumpa ikan fresh...so aku mmg dah biasa mkn ikan dh nk expired... tp belom expired lagi tau..

ingat lagi masa aku kecik..arwah abah beli ikan banyak2 kt pekan sari... pastu mak akan siang sampai satu besen besar..stok tuk 2 minggu kot...pastu mak rebus ngan asam garam.. masa tu mana ada peti rumah aku.... so aku dh biasala mkn ikan tk fresh ni... kalo bagi aku mkn ikn masin pon aku leh idup...dh biasa susah..

tetiba aku terkenang zaman kanak2 aku..aku ingat nnti nk wat n3 la...


ikan kerisi masak kicap...cili api aku bih sebiji2...kalo hubby nk mkn picit jer dlm pinggan sendiri...taklah pedas anak2 nk mkn..


ni ntah bila punya kari..kari bendi n terung adalah satu2 sayur yg hubby mkn..

ni singgang ikan mama punyer...kata nk menguncup..harus mkn rebus2 jer...



okeh..sila lah jamu mata ye.. kalo tk menyelerakan soriiiiii.....



8 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

nasib bek tengah makan datang sini kot x meroyan tengok....nie gigih menaip dengan tangan kiri nie heheheeheh

dalila said...

ko ni ieda....tu tk kira hebat lagi tu... akak leh type guna gigi jer tau.. time meroyan berblog la..

mamalieyna said...

seb baik perut dh sendat, baru layan piccas makanan..kalo idak, mau terliur gk ni..hehe..

sayangsayangibu said...

layan je,rezeki jangan di tolak...

kak ina mail said...

ikan kerisi tu memang ngam ngan cili kicap cam tu.akak pun selalu goreng ikan kerisi je, lepas tu potong cili letak kat kicap.

dalila said...

mamalieyna: asyk n3 makan jer la saya ni..takde idea dh nk citer ape..hehehe

sayang ibu: layanzzzzz...kalo ikan masin pon layan gaks..namapun kuat mkn.huhuh

dalila said...

betul k.ina..goreng ikan panas2..pastu cicah ngan kicap cili..mmg sedap

AzMas said...

La... nanti letak resepi masak singgang...

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates