jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

bila mama tidak bersuara....


weekend aritu badan tk berapa sihat. tekak terasa sakit.. kalo cuti selalunyer aku suka geledah umah aku..buang sawang sana sini....jadi askar merangkak bawah katil kutip menan..sapu segala habuk yg menumpang kt umah....jadi bebudak selongkar barang mainan tuk di sorting mengikut jenis dan gred... jadi cleaner mop seluruh umah... panjat tangga tuk cuci kipas... basuh toilet n bathromm.... petang jadi gardener.....bla..n bla...nbla..


tapi cuti 3 ari baru ni aku tk berapa sihat...jadi cukuplah sekadar bangun pagi siapkan b.fast, basuh kain, sapu sampah..buat lunch..dinner... banyak zzzzzzzzzzzz.. badan sungguh rasa lenguh2.. dan takder mood nk menyelongkar..... sesekali tk larat nk masak, papa beli sup jer..


hari sabtu suara lansung tak kuar.. sumer aku guna bahasa isyarat.. takder lagik bunyi jeritan mama suruh kemas itu dan ini.. simpan itu dan ini..suh mandi... suasana sungguh aman dan harmoni... bangun pagi aku bagi isyarat kt anak2 aku suh kemas tempat tidur...suh mandi, b.fast..sumer guna bahasa isyarat... nk panggil anak kene g sentuh badan diorg...mana boleh panggil, lansung takder sore...


yong: nape mama tak cakap?

mama: aku buat isyarat tekak sakit..

yong: oooooo


2 minit kemudian


yong: mama kalo nk ape2 buat isyrat jer tau .. nnti yong tlg mama

aku angguk


seminit kemudian....


yong: mama berapa lama lagi mam takleh cakap ni?

aku diam... geleng...


yong dah serabut... mama itu..mama ini...mama...mama..mama.... memacam pertanyaan dan persoalan yg aku takleh jwb sbb takder sore... dia dah gelabah...... aku kuarkan jugakla sore aku yg ada sikit2 tu... akhirnya dia lega... "haaaaaa... tu ada sikit suara mama tu..nampak cam dia lega..."


tapi bebudak ni bila time aku takder sore pandai lak aku suh sekali jer terus buat.. kalo time aku elok.. 3, 4 kali suruh baru buat...


papa balik selalunyer akulah yg heboh tanya itu dan ini..ngadu itu dan ini...tapi bila mama tak bersuara... papa tgk berita, ckp sorang2..selalunyer mama layan papa ulas setiap berita yg papa tk puas ati..esp berita politik.. ha papa bebel la sorang2..

bila ajak mkn mama buat isyarat tangan... mmg dpat dirasakan bila suami isteri tk berkomunikasi sungguh kosong rasanya r.tangga... bila papa tanya mama hanya diam... nk jwb caman pa..mana la ada sore... satu hari aku tk bercakap...


sib baik Ahad sore dh ada sikit... papa bawak kami sumer g jalan2 cari mkn... khas buat mamaaaaaaaaaaaaaaaaaa...selamat hari ibu......... adib suh mama g beli adiah pastu mama bagi adib..pastu adib bagi mama.... takyah lah dib.... yong.. mama taknak adiah...mama nk ayong ngan adib selalu dengar cakap mama...jadi ank yg soleh dan solehah ..... boleh? okkkkk.... sayangggg..mama... ciuman dari anak sudah memadai buat insan yg bergelar ibu....


so..pad akengkawan sumer selamat hari ibu.....






2 comments:

AzMas said...

Slamat hari ibu... Kaulah ibu dan isteri yang paling bertuah.. Hargailah setiap detik masa pengorbanan dan penghargaan yang tak ternilai ini.. Berikanlah yang terbaik buat mereka yang kau sayang.. Hargailah selagi masih ada..

dalila said...

tima kasih mas.. aku ingat segala nasihat ko tu..

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates