jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

yong dan bolajaring....



weekend aritu yong ada pertandingan bolajaring peringkat negeri. yong wakil PASTI Kuantan. dh 3 bulan yong training.... habis muka sunburn. mmg berkobar-kobar yong nk g lawan. dah x sabar2 dah gayanyer... lebih2 lagi papa belikan sport shoes baru khas tuk g lawan bolajaring..so mlm sebelum tu aku dh suh dia tido awal2 senang nk bangun pagi..

soknye kul 6am aku dh kejutkan yong suh mandi n bersiap.. kul 6.15am aku bertolak anta yong ke tempat yg dijanjikan.. punyalah nk cepat sampai aku terlupa nk bagi anak aku b.fast...minum air pon tak.... xpelah ma yong tak lapar katanya....mama boleh tak tekan minyak tu banyak sikit..yong takut dh lambat..aku pun lajulah sikit... dlm pukul 6.20am aku sampai..terpinga-pinga aku berduaan ngan yong..xde satu pon kete..kata nk g 6.30 sepatutnya mesti sume dh sampai kannnn....tunggu punya tunggu punya tunggu kul 7.30 baru yong bertolak....huwaaaaaaaaaaaaaa...korang ni janji katun tau..aku kalo baba janji ni insyaallah aku punctual..kalo xder aral melintanglah kan..aku x suka org tertunggu2 aku...mmg lah korang ni...


jadinya siang tu tak kemana la kitaorg..dok begolek-golek bertigaan jer tunggu yong balik..nk kemana pon x sedap coz takut yong balik awal..aku toksah cite la x tenteramnyer hati aku ni lepaskan anak g ngan cikgu.... hubby cakap..biarlah dia berdikari..kalo berkepit jer ngan kita x elok gak..biar dia belajar n timba pengalaman... betul tu..

dlm kul 8.30mlm cikgu anta yongbalik..dh la black out..... yong balik ngan muka masam.... ma..kalah... aku ckp xpelah..takde rezeki...kn mama dh pesan pagi tadi..kalo kalah xpe..tak semestinyer menang..lainkali boleh usaha lagi.... tapi yong rasa yong dh usaha kuat2 dh ma.....takpelah..mama ada hadiah tuk yong... adiah apa ma? sosej n nuget...barulah yong senyum...aku mandikan yong..siap2 pakai baju n makan...

siap mkn aku n hubby bungkuskan hadiah tuk hari guru...ntah apa yg papa bebel..dia tak puas hati gift tu tak berapa kemas gam dia.... tgh bebel2 dgn selamba yong sound...sabar pa...wassabruminalimannnnn.....sabar itu separuh dari iman... ha kn dh kuar hadis.... papa terdiam....

balik sekolah tadi yong tunjukkan medal yg dia dapat..hadiah saguhati..pastu yong ngan adib dpt hadiah tuk pertandingan mewarna sempana hari guru kt sekolah dia tadi...yong dapat dam ular..adib dapat buku latihan matematik... arini sekolah diorg buat hari guru, cikgu suh bawa kuih.... hubby tanya nk bawa apa.. rajin mask x..kalo rajin nk beli mee.... angin kus2 aku dtg..malas la bang.. jadinyer beli kek pisang dua buku jadila...


yong yg dh kemerah-merahan sunburn.... dh 3 bln berjemur..



main dam ular ngan adib



9 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

tahniah yong takpe walaupon saguhati kan :)

dalila said...

tq aunty ieda... saguhati pun x kisahlah..

Marsha~ said...

yong main as ape?? auntie dulu center tau.. kedidi je lari sana sini.. hahaha

dalila said...

yong ape ek..second shooter tu...WA ker? ntah..

AzMas said...

Tahniah Yong.. permulaan yang baik..

La, ko nampak tak perubahan pada anak2.. tanda kita semakin tuaa.. hehehe..

mamalieyna said...

saguhati pun oklah tu, ada gk penghargaan! tahniah yong! ^_^

Echa said...

ala.. takpelah.. nanti boleh cuba lagi kan... apa pun.. dapat jugak piala tu....

dalila said...

mas: kita mmg semakin menuju ke puncak...

tq aunty liena and aunty echa..

Eyna's said...

Second shooter : GA tak silapnya...aku dah lama pencen melatih bola jaring ni...masuk 6 tahun dah tak silapnya.....

BAgus yong....kecik2 dah ada pengalaman dan didedahkan dgn aktiviti sukan cenggini....

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates