jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

jom mkn kopok lekor


selamat petang kengkawan... tq la sudi singgah di teratak dalila ni...teratak yg indah dan permai lagi cantik ini... (nk cakap teratak buruk or usang kang tk baik..tk mendatangkan tenaga posotif ke dalam diri aku yg tk berapa nk temteram ni..)


so bagi menghormati tetamu ku hidangkan kopok lekor yang enak lagi panas ini...jemput mkn yer kengkawan...


kisahnyer petang kelmarin cakap kt hubby dah lama tak makn kopok lekor..so hubby ajak g singgah kedai MIL...MIL jual kopok, kuih2 tradisi, buah-buahan dan pelbagai lagi... singgah g manja2 kejap..ngendeng2 sambil cuit2 sikit kopok tu... pastu mak bagi la sikit bawak balik...hehehe.. takder la.... hubby amik jer terus... mask cakap takyah bayo la..amik jer nk mkn.. cuba rasa sos atikah ni..supplier baru bagi..so mak suh test.. dia tk pernah jual lagi jenama atikah ni.. ok mak..besh..boleh jual.. mende free mmg la best...hehehe...


yg ni goreng balik kejer semalam.. lapar ya amat..aku beli lauk tuk mkn lunch, tk beli nasi coz bawa bekal jer..sekali nasi tertinggal..mkn jer la lauk..huhuhu.. dok lepak sensorang sambil menikmati kopok lekor ngan air sirap n nengok adamaya... sian.. hubby xder..tak balik lagi nk ku ajak lepak sekali..anak2 bekubang kt luar..jarang sekali anak aku dapat berenang kt garaj tu..semalam ku biarkan....



sambil hirup air kegemaran..syrup...



yg ni goreng kelmarin.. yg hitam tu banyak ikan..so rege dia mahal sikit... yg putih tu kurang ikan.


ku perkenalkan sos cili atikah... bolehla..sedap gaks...



ok abis da.......

8 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

lapo pulak tengok keropok ni ha... tetiba lak teringin nak makan keropok losong... huhu

hari tu ada beli kat pasar malam, sekali rasanya masam semacam je, dah tu tak rasa ikan pun rasa tepung je... :(

dalila said...

kopok losong glmer kan... tpi kenapalah agaknyer nama dia losong..

LYaFRINA said...

waa.. kepok lekor... mmg best!!!

LYaFRINA said...

owhh..keropok losong vs keropok kuala... lebih best keropok kuala kemaman.. sbb byk ikan.. y losong dia cam pahit2 skit...
nama keropok losong tu sempena nama tempat tu...LOSONG... cam kuala kemaman la..

dalila said...

oooo.. ye ker sempena nama tempat ek..takder pulak kopok kuantan..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sedapnya la hai....dah lama xmakan kepok lekor nie..klu kat kl nie paham2 jerk la..mana nak dapat yang banyak ikan...yang melambak2 tepung tue ada la..huhuhuhuhu tapi klu dah teringin pasrah jerk la..

Sang Karipap said...

Waaa..keropok lekor? Lama x makan..dah la tgh laapr giler ni..arrgghhh~

sayangsayangibu said...

tak suka....
saangat teringin bila tengok gambor kopok tu...
sangat sedap kepok tu
nakkk..... ;o

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates