jom try

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

selamat hari lahir sayang...Adib






15.05.05.. cantik kan tarikh lahir adib....adib jarak setahun jer dengan yong... esok genap adib 5 tahun dan yong 6 tahun...

hmmmmm... nak story sikit tentang adib... aku ingat lagi aku disahkan hamil masa yong baru 6 bulan... mmg perasaan masa tu sungguh terkejut dan tk menduga... anak sulung.. jadi aku mmg takder pengalaman tentang merancang keluarga... mak pun tk cakap apa2.. manala aku tau nk mkn ubat..

masa dapat berita tu.. aku tergamam seketika... tak tau nk buat apa..doktor cakap takpela... itu amanah Allah... lepas ni akak terus amik ubat tau.. biarlah gap tu 2 thn ker....aku pun terus tel mak nk khabarkan berita yg tak diduga ni... mak lagi best.. ha..elok la tu.. umo awak tu dah semakin tua.. beranak jer dulu.. pastu esok leh rileks.. dh tua sok tak larat nk jaga budak.... elok lah tu...hmmmmmmm.... fikiranku melayang..... hubby cakap...takperla...rezeki Allah bagi... kita jaga sebaik mungkin...

pastu mas datang... nk tengok anak aku.. mas duk KL..so mmg tk tgk masa aku bersalin..aku cakp kt mas aku pegnen....punya lah dia hepi.. eh!ye ke la?.. bestnyer..elokla tu....hmmmm.... aku pun tak pasti perasaan aku...2 bln pregnant ada sedikit pendarahan..cam period.. aku jumpa doktor..den doktor scan.. masa tu aku tgk adib sebesar kacang.. aku rasa nk nangis... campur sedey.. kenapa aku tk hepi masa dpt tahu aku pegnenkan adib.... aku rasa amat bersalah.... maafkn mama sayang..mama terlalu daif..... mama bersalah... doktor cakap kandungan lemah.. kalo kita umpamakan pokok.. pokok tu dh layu...jadi kita kene buh baja bagi subur balik...jgn buat apa2 kerja.... kalo boleh duduk jer.. tapi saya ada anak kecik doktor... takperla.. menda2 lain tu suh husben buat.. awak ni elok duduk ward... kene rehat sepanjang masa..jgn jalan2 cari mkn tau... rehat jer...hmmmmm... mungkin adib pon tau perasaan mama..sbb tu adib tk berapa sihat... aku insaf..lepas tu aku mmg berehat secukupnyer..mkn ubt yg doktor bagi..alahamdulillah kandungan semakin kuat...

aku agak penat masa ngandungkan adib... ngan perut semakin memboyot...dengan anak kecik lagik..mmg agak penat.. tapi alhamdulilah aku takder apa2 alahan..takde muntah2..boleh mkn apa sajer..boleh masak apa saja.....malam sebelum bersalin tu perut dah rasa lain semacam... aku tahu masanyer dh tiba.. masa tu baru kul 11 mlm.. hubby tanya nk g hospital sekarang ke? aku taknk lagi... malasla nk duk ward lama2..baik aku guling2 atas katil tahan sakit.. makin lama makin sakit dan sakit dan sakit... aku thn sampai pagi..sempat lagi suh hubby beli nasi lemak takut takde tenaga nk push nnti.. masa tu dh sakit ya amat tapi boleh thn... mkn sikit....

aku masih boleh bertahan... anta yong g umah MIL..den aku ngan hubby g sepital nk kuarkan adib... sampai depan bilik bersalin dah takleh jalan..kuat betul dah sakitnye.... nurse tarik bawa masuk bilik nk cek bapa inci... dah boleh masuk labour room ni.. dah 8 cm.. patutla awak dh takleh jln.. masuk labour room.. tak sampai 20 min adib kuar.. tapi mmg aku sampai serang takleh lupa sakit tu.. masa tu aku dh nekad aku tknk beranak dah.. kuarlah adib.. boy kak... alhamdulillah sepasang dh anak aku... dan mata itu..... tak lain dan tak bukan mata abang tersayang... kuar sorang rupa dia..sorang lagik rupa dia gaks.. masa bila nk rupa mamanye....hmmmm..

nurse panggil hubby uk azankan anak.. hubby terkejut..aik..dh siap... alhamdulillah... tapi lama la pulak duk kt labour room tu..doktot takder....nk cek perot takot ada sorang lagik...hehehe..doktor cek2 perot..sorang jer kak kan....kang kut ada sorang lagik...aku ngan hubby sengeh....

hubby tolak g ward.. petang tu jugak aku leh balik.. anak takder masalah.. aku ngan hubby dah sepakat tuk namakan baby yg baik ni Adib Zulfan.... Taman Pujangga... aku cari dlm buku nama2 Islam... adib cukup berbeza ngan yong masa kecik.. cukup senang nk jaga.. minum puas2..pastu dia tido diam..takder nangis2..aku cukup rileks..kalo bersalinkan yong aku tk boleh tido..tp ngan adib aku terlebih tido.. kalo yong akan salin diapers 5,6 kali semalaman... tp adib salin sekali jer...cukup mudah...

tulah kisah adib... sekang dah besar dn macam2 peel... cukup particular ngan penampilan diri.. kalo pakai baju mesti bersih..sentiasa nk menyemart.... penggemar seluar jeans...terlalu memilih baju yg hendak dipakai... rambut mesti pakai jel...harus terpacak..or disikt rapi..mesti paki belt.... hmmmm...kalo minum takmo kongsi cawan....sudu org lain taknak guna..dan memacam lagi perangai yg takde dlm diri aku dan ada sikit pada hubby...ker ada kt aku..ntah aku pon tak tau..hubby cakap ikut perangai aku.. kotor sikit tk boleh..mungkinla..

hmmmmm...perangai lain2 tu..biasala..suka.. robot..motor..bola...spiderman, ironman..dan sumer superhero....sama jer ngan kanak2 lelaki lain....dan yg utamanya dia suka micheal jackson....selalu mintak maaf kalo buat salah.... adib ni perangai dia hari2 dia akan say sorry... sampai aku dh terlupa apa salah dia..kalo aku amik dia kt sekolah dia akan ckap...mama..adib nk sorry kt mama..mama jgn tanya yer...maksud dia jgn tanya kenapa dia say sorry...kekadang aku tanya gak kenapa..rupanya kalo dia buat salah semalam and dia ingat arini baru dia akan mintak maaf...sbb tu dlm sehari kekadang 3,4 kali mintak maaf..dia akan selalu memikirkan setiap kelsalhan dia kt aku... takut masuk api neraka dia cakap..aku selalu takutkan anak2 aku ngan balasan bagi anak2 yg derhaka... kalo jadi anak yg baik boleh masuk syurga...lagipn anak2 aku ni sekolah agama..so mmg selalu cikgu dia dedahkan ngan sumer tu...

dia pernh cakap kt aku.. mama kalo mama dh tua nnti adib nk suapkan mama mkn.. adib nk basuh berak mama..adib nk jaga mama..dia tgk kami sume adik beradk jaga arwah abah masa sakit dulu.. dia kata dia nk jadi cam pok su.. dukung atok.. jaga atok...pok su adik aku yg bongsu.. dialah yg selalu jaga abah masa sakit...nnti dapat masuk syurga kn ma? insyaallah....

aku doakan moga anak2 aku menjadi insan yg berguna di dunia dan akhirat... adib dan yong jadilah anak yg soleh dan solehah.. jgn lupakan mama dan papa... doakan mama dan papa bila mama dan papa tiada lagi di bumi Allah ini..... aminnnn...



mandi kolam ngan yong..

jap ma..adib nk g umah mama ani....

adib botak....


mama.. kalo yong masuk kang cakap mama ada bawa lembu farmvile kt depan yer... apa perangai ni dib..elok dia nyorok kt bawah tu..



adib sekarang... dh besar dah jantan mama ni...







12 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Salam...

Bagitau adib, aunty salwa cakap 'Happy birthday' ye... hehe

Cantik no tu. Klau 05.05.05 lagi cantik... hehe

Bagusnya si adib ni ye, memang sangat teliti orangnya... Besar nanti mesti pandai bawak diri...

Marsha~ said...

aloloooo.. ramainye May baby... selamat ulang tahun sayang... makin handsome lah.. :)

dalila said...

tq aunti salwa n aunti marsha...

Jiejah @ Iza said...

hepi besday adib :-))

fana said...

cumelnye adib, hencem boy hepi besday ye.moga adib terus menjadi anak yg mgmbirakan akak n suami amin

AzMas said...

hepi besday to Adib..

Gambar terkini tu dah nampak kurus sikit ye La.. dah makin besar. Dah skolah.. mcm elok ler plak antar skolah agama dulu umo 5 tahun.. aku ingat nak wat cam tu gak ler..

dalila said...

tq aunty2 sumer...
aunty fana, aunty jiejah, n aunty mas..

adib sekarang dah kurus sgt.. takmo makan..banyak main..

mamalieyna said...

huhu..sebak pulak tetiba..bila mengenang time nak bersalin, baru terasa besarnya pengorbanan seorang ibu kan..!

*happy besday buat adib..dh besar dia, nnti tunai janji tau, jaga mama! ^_^

Eyna's said...

Happy birthday adib....nanti kita sambut sama2 kat Kuantan ek...Insya Allah....

LYaFRINA said...

waaaa...
mmg tarikh lahir ckp cun gitu...
dah 5 tahun yer adib.. happy birthday..
smoga mbesar mjadi insan y bjaya d dunia n akhirat..

ratusiput said...

sekejap je kan rasa anak2 kite dh besar.bkn leh ulang tayang pun.just in memory je...tp itula saat yg plg berharga utk kite.pasni lehla tambah lg sorang...ehehe..

A.I said...

A'ah..cantek tarikh tu. mcm nk sama ngan tarikh anak aku si meow gomok tu. 270707.

dapat kau anak sepasang..merasa! sronok kan?

Copyright 2009 its is about us. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates